WIADOMOŚCI

5 sposobów na zwiększenie liczby użytkowników i zmiażdżenie konkurencji

Published on:28 / June / 2016

JEST WIELE SPOSOBÓW NA WYKORZYSTANIE SMS-ÓW W MARKETINGU. OD DZIŚ ZACZNIJ STOSOWAĆ PIĘĆ PONIŻSZYCH.

 
Na świecie jest ponad 4,75 miliarda abonentów telefonów komórkowych (patrz poniższe wykresy firmy Ericsson). Praktycznie każdy z nich ma możliwość wysyłania i odbierania SMS-ów, co czyni SMS-y najbardziej dostępnym kanałem komunikacyjnym świata. Wiadomości SMS nie sprowadzają się tylko do wiadomości pomiędzy osobami (P2P). Nowa dynamika komunikacyjna obejmuje nowe i innowacyjne sposoby udostępniania aplikacji klientom. Rozwiązania SMS A2P (od aplikacji do osoby) przyczyniają się do wzrostu liczby użytkowników, wzmacniają kampanie marketingowe i zapewniają nowy poziom obsługi klienta za pośrednictwem SMS-ów dwukierunkowych. Wiadomości tekstowe to więcej niż tylko niezawodny kanał umożliwiający dotarcie do klientów – usługa SMS A2P powinna stanowić kluczowy element planu wzrostu i planu marketingowego.
 

USŁUGA SMS A2P DOSTARCZA WIADOMOŚCI, KTÓRYCH NIE WOLNO PRZEOCZYĆ

 
Facebook, Apple i LinkedIn wykorzystują SMS-y do wysyłania krytycznych wiadomości. I mają ku temu poważne powody. Skrzynki mailowe są przeładowane, a nasza zdolność koncentracji stale się zmniejsza. Poza SMS-ami. Te mają się dobrze i stają się coraz ważniejsze. Konsumenci rozumieją wartość SMS-ów w dziedzinie bezpieczeństwa, weryfikacji, transakcji i aktualizacji, a teraz także w dziedzinie komunikacji biznesowej. SMS A2P to wyjątkowy kanał do prowadzenia marketingu i wsparcia oraz zwiększania liczby klientów, ze względu na swoją bezpośredniość, osobisty charakter i prostotę.
 
Gdy wiadomość jest ograniczona do 160 znaków, nie ma miejsca na żadne zbędne ozdobniki. Szeroka akceptacja wiadomości tekstowych przez klientów doprowadziła do przyjęcia tego sposobu komunikacji w celu przekazywania informacji o krytycznym znaczeniu. Poniżej przedstawiamy pięć najlepszych sposobów wykorzystania SMS-ów do zwiększenia liczby użytkowników, poprawy bezpieczeństwa i zwiększenia zadowolenia klientów.
 

WERYFIKACJA UŻYTKOWNIKÓW: POTWIERDZENIE, ŻE UŻYTKOWNICY SĄ LUDŹMI

 
Weryfikacja użytkowników to tylko pierwszy, ale najważniejszy krok podczas nawiązywania niezawodnego kontaktu z klientami. Po zweryfikowaniu wiadomo, że SMS zadziała, jeśli inne metody zawiodą. Tak, głównym celem weryfikacji jest upewnienie się, że dana osoba ma smartfona i istnieje w rzeczywistości, ale gdy ten cel zostanie już zrealizowany, uzyskujemy potwierdzony kanał, który można wykorzystywać do komunikacji z klientem.
 
Najprostszym sposobem weryfikacji użytkowników jest jednorazowy kod wysyłany w SMS-ie z aplikacji. Użytkownik wpisuje ten kod z powrotem do aplikacji. Telefon komórkowy musi zostać zweryfikowany tylko raz. Klient może wyrazić zgodę na otrzymywanie dodatkowych powiadomień i informacji marketingowych. E-mail może służyć do zweryfikowania  osoby, ale nie może tak łatwo zweryfikować urządzenia jak SMS.
 

UWIERZYTELNIANIE DWUCZYNNIKOWE: SPOKOJNA GŁOWA UŻYTKOWNIKÓW

 
Dobre bezpieczeństwo to dobry marketing. Niemal co tydzień jakaś strona zostaje zhackowana, a użytkownicy muszą zmieniać hasła. Uwierzytelnianie dwuczynnikowe (2FA) nie jest panaceum na wszystko, ale stanowi mocne narzędzie dla użytkowników i dla usługodawcy. Problemy z hackerami są uciążliwe, stanowią zły PR i poddają w wątpliwość skuteczność ochrony, jaką firma zapewnia swoim użytkownikom. 2FA oparte na SMS-ach to jeden z najłatwiejszych i najbardziej kompatybilnych sposobów pomocy użytkownikom z zachowaniu bezpieczeństwa kont.
 
Po zweryfikowaniu telefonu komórkowego skonfigurowanie 2FA w aplikacji lub usłudze jest proste dla większości programistów. Od tego momentu przy każdym logowaniu na koncie na telefon komórkowy użytkownika przesyłane jest jednorazowe hasło (ang. one-time password, w skrócie OTP). Niektóre rozwiązania 2FA wykorzystują aplikację na smartfona, która otrzymuje OTP. Choć metoda ta jest bezpieczna, to jeśli użytkownik zgubi lub zmieni telefon, łączność aplikacji z usługami zostanie utracona. 2FA oparte na SMS-ach podąża za użytkownikiem, nawet jeśli ten zmieni telefon lub jego konfigurację.
 

POWIADOMIENIA I AKTUALIZACJE: GDY W KOMUNIKACJI LICZY SIĘ CZAS

 
Porozmawiajmy o lataniu. Podróże są na tyle trudne, że nie potrzebujemy dodatkowych utrudnień, takich jak zmiana numeru wyjścia w ostatniej chwili. Czy wolisz otrzymać informację o zmianie w e-mailu, czy w SMS-ie? Jakie jest prawdopodobieństwo, że sprawdzisz e-mail i przeczytasz informację o zmianie? W najlepszym razie 50/50. Wiadomości SMS trafią do odbiorcy, jeśli tylko jest połączony z siecią komórkową. Prosta opcja wiadomości ratuje nas przed kolejnym utrudnieniem w podróży.
 
Powiadomienia i ostrzeżenia tekstowe są dostępne niemal dla każdej sytuacji, jaką można sobie wyobrazić: informacje kryzysowe, doręczanie przesyłek, przypomnienia o umówionej wizycie, rezerwacja stolików w restauracji i ostrzeżenia o saldzie na rachunku bankowym. Współczynniki otwarcia SMS-ów są osiem razy wyższe niż otwarcia e-maili, więc użytkownicy najpewniej zobaczą i zareagują na powiadomienia SMS-owe. Natomiast współczynniki otwarcia e-maili spadają. O wiele za łatwo jest też dotknąć „OK” w powiadomieniu wyświetlonym w aplikacji lub na stronie internetowe, nawet go nie czytając. Prawdopodobieństwo, że SMS zostanie przeczytany, jest wyższe, po prostu dlatego, że jest to wiadomość a nie ostrzeżenie.
 

PROMOCJE MOBILNE: ŁAPANIE KLIENTÓW W MOMENCIE WŁAŚCIWYM DO ZAKUPU 

 
Marketing SMS-owy stanowi idealne uzupełnienie istniejących kanałów cyfrowych i jest szczególnie skuteczny w przypadku ofert w czasie (niemal) rzeczywistym oraz innych ofert specjalnych. SMS wzmacnia inne kanały marketingowe i pozwala klientom zdecydować, jak, kiedy i gdzie otrzymują oni informacje od firm. W zestawieniu z faktem, że 22% użytkowników telefonów komórkowych blokuje reklamy, promocje SMS-owe mają szansę trafić do najbardziej zaangażowanych klientów. Promocje SMS-owe odznaczają się 8-krotnie wyższymi współczynnikami odpowiedzi niż promocje e- mailowe. Takie dane przemawiają do wszystkich.
 
Wiadomości tekstowe dają możliwość kontaktu z najbardziej zaangażowanymi klientami. Zgoda na otrzymywanie wiadomości, szczególnie wiadomości tekstowych, wskazuje nie tylko na zainteresowanie, lecz na zaangażowanie w markę. Zaangażowani klienci chętniej uczestniczą w programach lojalnościowych i ankietach oraz korzystają z kuponów oraz aktualizacji. Zaangażowani klienci przyczyniają się do pogłębienia więzi z marką. Małe firmy, które umawiają wizyty, np. spa, salony fryzjerskie czy firmy sprzątające, mogą informować klientów, jeśli zwolni się miejsce, dzięki czemu najlepsi klienci będą mogli skorzystać z okazji. Klient wygrywa, firma też. 
 
Hotele mogą wysyłać do gości wiadomości z informacją o dostępności opcji późnego wymeldowania bądź o dostępnej promocji, lub też z wyszczególnieniem opłat przy wymeldowaniu. Goście mogą z łatwością przyjąć lub odrzucić oferty, zadać pytanie personelowi recepcji, a nawet rozpocząć proces wymeldowania za pośrednictwem SMS-a dwukierunkowego. Nawet bez interakcji z wiadomościami hotel zapewnia Gościom wartość i daje sobie szansę na potencjalny dodatkowych przychód, którego w przeciwnym razie nie udałoby się uzyskać.
 

OBSŁUGA I WSPARCIE KLIENTÓW: JAK ZACHWYCIĆ SWOICH KLIENTÓW 

 
Wsparcie klientów zawsze jest wyzwaniem. SMS-y dwukierunkowe ułatwiają kontakt pomiędzy klientami a personelem działu wsparcia. Rozwiązanie to sprawdza się jako doskonała alternatywa dla wsparcia telefonicznego lub e-mailowego, np. jeśli potrzebna jest szybka odpowiedź na proste pytanie lub jeśli ktoś chce uniknąć oczekiwania na połączenie.
 
 
Infobip i Zendesk dysponują aplikacją do obsługi i wsparcia klientów za pośrednictwem SMS-ów dwukierunkowych. Klienci mogą skontaktować się z działem wsparcia bezpośrednio przez SMS lub przejść do wiadomości tekstowych bezpośrednio z komunikacji mailowej bądź głosowej. Ponieważ przedstawiciele działu wsparcia dysponują już kontaktowym numerem telefonu, również mogą w razie potrzeby przejść do kontaktu głosowego. SMS-y dwukierunkowe umożliwiają przedstawicielom działu wsparcia obsługę większej liczby połączeń w krótszym czasie i poprawiają wrażenia klientów związane z obsługą.
 
W SMS-ach nie zawsze chodzi tylko o naprawianie problemów. Za pomocą SMS-ów firmy mogą też angażować i wspierać klientów (można to nazwać promocją czy angażowaniem). Po zakończonym kontakcie z działem wsparcia do zaangażowanego klienta można wysłać ankietę, aby sprawdzić, czy jest zadowolony. Daje to klientom możliwość komunikacji na jego warunkach. Klienci docenią elastyczność takiego rozwiązania i wysiłek włożony w jego zapewnienie.
 

PIERWSZE KROKI W MARKETINGU SMS-OWYM

 
Trudno znaleźć dziedzinę, w której SMS-y nie są przydatne. Bankowość, usługi finansowe, ubezpieczenia i handel detaliczny przyczynią się do rozwoju usług SMS A2P. Największy wzrost nastąpi w Ameryce Północnej, a w dalszej kolejności w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Południowej. Pozostaje tylko jedno pytanie: kiedy Ty zaczniesz wykorzystywać SMS-y? SMS A2P i SMS-y dwukierunkowe oferują atrakcyjną propozycję wartości, umożliwiającą zwiększenie zaangażowania klientów, optymalizację wsparcia oraz zapewnienie dodatkowego kanału komunikacyjnego poza komunikacją e-mailową i głosową. Od przeglądania, poprzez zamawianie i dostawę, po opinię zwrotną – wszystkie te działania można zrealizować za pomocą kilku SMS-ów, zamiast zatrzęsienia e-maili, telefonów czy powiadomień w aplikacji. SMS wtapia się w każde środowisko komunikacyjne, zapewniając prawdziwie wielokanałową komunikację i marketing.
 

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O ROZWIĄZANIACH A2P I SMS-ACH DWUKIERUNKOWYCH DLA MARKETINGU