WIADOMOŚCI

7 sposobów na wysokie loty linii lotniczych dzięki SMS

Published on:14 / December / 2016

Trudno sobie wyobrazić świat bez podróży samolotami, czy to w celach biznesowych, czy turystycznych. Wielu z nas odbyło pierwszą podróż w wieku dziecięcym i od tej pory lata regularnie. Latanie to przyjemność, jednak pewne rzeczy z nim związane nadal mogą frustrować – pora to zmienić dzięki postępom techniki.

Nie każde zadanie wymaga specjalnej aplikacji na smartfona. Większość prostych niedogodności związanych z podróżą można wyeliminować zwykłym SMS-em o długości maksymalnie 160 znaków.

Dlaczego SMS? Wiadomości SMS są nie tylko szybkie i niezawodne, lecz również nie wymagają dostępu do Internetu. Klienci bez planów internetowych (lub wyjeżdżający za granicę) nadal mogą otrzymywać wiadomości tekstowe, które cechują się większą niezawodnością niż e-mail czy nawet połączenie głosowe.

check in reminder message

PRZYPOMNIENIA O ODPRAWIE

Odprawy przez Internet to wspaniała rzecz. Uwielbiam to poczucie pewności po wybraniu miejsca w samolocie i wydrukowaniu kart pokładowych. Oczywiście czuję się tak wtedy, gdy pamiętam, aby załatwić to na czas. Gdyby linia lotnicza przesyłała mi krótki SMS z przypomnieniem o odprawie i łączem do portalu internetowego, moje zadowolenie jeszcze by wzrosło.

Pamiętaj, że 95% wiadomości tekstowych odczytywanych jest w ciągu pięciu minut. Gdy dostaję SMS, czytam go, a jeśli dotrze na mój telefon w ciągu kluczowych 24 godzin przed wylotem, mogę przejść odprawę i skreślić kolejny punkt z listy rzeczy do zrobienia przed podróżą.

PROGNOZY POGODY/CO ZE SOBĄ ZABRAĆ

Pewnie nie raz zastanawiasz się, jaka pogoda panuje w miejscu, do którego lecisz. Osobiście myślę o tym, gdy zaczynam się pakować, często od razu po dokonaniu odprawy, i sprawdzam pogodę w telefonie.

A gdyby tak moje linie lotnicze mnie w tym wyręczały? Linie wiedzą przecież, kiedy przylatuję i lecę z powrotem, więc natychmiast po odprawie mogłyby wysyłać mi wiadomość z prognozą na czas mojego wyjazdu. To właśnie jest duża zaleta SMS – wysyłanie klientom informacji tuż przed tym, gdy są potrzebne. Gdy się zastanawiam, czy zapakować sweter, przychodzi SMS z informacją, że pogoda będzie piękna i słoneczna, a prawdopodobieństwo opadów niewielkie. Świetnie. To bardzo ułatwia podejmowanie decyzji, co włożyć do walizki.

AKTUALNE INFORMACJE O LOTACH I PUNKTACH ODPRAW

Czas ruszyć w przestworza! Ale czy na pewno? Różne czynniki mogą opóźnić lot, na przykład pogoda czy nadmierny ruch w powietrzu. Zamiast więc co chwilę zaglądać na stronę linii, można rozwiązać ten problem krótkimi wiadomościami. Otrzymanie kilka godzin przed planowanym dotarciem na lotnisko wiadomości, że lot odbędzie się planowo, a odprawa nastąpi w konkretnym punkcie, pozwala uniknąć kolejnego bólu głowy. Jeśli coś ulegnie zmianie, sprawę załatwia kolejny SMS.

.

connecting flight information

INFORMACJE O LOTACH PRZESIADKOWYCH

Masz za sobą pierwszy etap podróży. Zostało wystarczająco dużo czasu, aby przesiąść się na kolejny samolot. Ale... gdzie on jest? Jak do niego dotrzeć? W momencie międzylądowania otrzymujesz wiadomość z informacją o punkcie odpraw, a nawet wskazówkami, jak go znaleźć. Może to być nawet średni czas przejścia z jednej części terminalu do drugiej. Takie dodatkowe podpowiedzi, które pomagają odnaleźć kolejny lot.

baggage claim information

INFORMACJE O KARUZELI BAGAŻOWEJ

Gdy wylądujesz, pierwszą rzeczą której chcesz się dowiedzieć (oprócz tego, gdzie jest łazienka), jest miejsce odbioru bagażu. Informację o nim trudno znaleźć w natłoku ekranów i lotów. Linie lotnicze wiedzą, gdzie wyląduje twój bagaż, więc gdy tylko dotkniesz ziemi i możesz włączyć telefon, już wiesz, gdzie będzie czekać na ciebie walizka i możesz udać się prosto po nią.

INFORMACJE O MIEJSCU DOCELOWYM

Gdy odbierasz bagaż, już planujesz, co robić dalej – przydałyby się więc informacje o koszcie kursu taksówką na przedmieścia, połączeniach komunikacji miejskiej i atrakcyjnych sposobach spędzenia czasu w danym mieście. Linie lotnicze muszą przygotować takie podstawowe informacje dla każdego miasta tylko raz, a później sporadycznie je aktualizować o nową ofertę.

Podróż z takimi prostymi podpowiedziami naprawdę różni się od innych.

checkin to home

PRZYPOMNIENIE O ODPRAWIE POWROTNEJ

Pamiętanie o odprawie przed rozpoczęciem podróży jest łatwe, ale gdy jesteś na wakacjach lub w napiętej podróży służbowej, zrobienie tego samego w stosunku do lotu powrotnego nie zawsze bywa proste. Dodatkowe krótkie przypomnienie, że czas wracać do domu, przestawi cię z powrotem w tryb podróży.

Proces odprawy można również, choć jest to nieco bardziej skomplikowane, załatwić dwustronną komunikacją SMS-ową. Jeśli nie masz dostępu do komputera lub sieci bezprzewodowej, na pytania na odprawie można odpowiedzieć krótkimi wiadomościami. Nawet jeśli tylko potwierdzasz dane, wiesz że odprawa została zakończona i można wracać do domu.

BONUS: OCEŃ PODRÓŻ

SMS-y doskonale dają się do wypełniania przez klientów ankiet. Gdy czekasz na bagaż po powrocie na lotnisko macierzyste (i wiesz, gdzie go odebrać, ponieważ po wylądowaniu otrzymujesz SMS od linii lotniczej), możesz dotknięciem telefonu odpowiedzieć na proste pytania typu tak/nie lub „oceń w skali od 1 do 10”. Jeśli lot był udany, a linia lotnicza przekazała wszystkie informacje, o których mowa w tym artykule, podróż z pewnością była udanym przeżyciem. A przynajmniej przez cały czas dobrze cię informowano.

DOSKONAŁE PODRÓŻE ZACZYNAJĄ SIĘ OD DOSKONAŁEJ KOMUNIKACJI

Sens podpowiedzi polega na przekazywaniu klientom informacji potrzebnych do wyeliminowania stresu związanego z podróżą. Przypomnienia o odprawie, prognoza pogody, aktualizacje lotów, przesiadki, bagaż i informacje o miejscu docelowym to wszystko sprawy, w których chcesz się orientować, gdy wylatujesz samolotem. Informacji tych potrzebują nawet wytrawni pasażerowie. Te detale to coś, co przyda się każdemu. Łagodzą stres i pozwalają cieszyć się samą podróżą.

SMS-y nie wyeliminują wszystkich frustracji związanych z lataniem, ale przynajmniej zapewnią informacje, dzięki którym łatwiej będzie przetrwać podróż.

JEŚLI CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ WIĘCEJ O POŁĄCZENIU SWOICH SYSTEMÓW OBSŁUGI KLIENTA Z SMS...

GOTOWY NA WYLOT?