WIADOMOŚCI

Automatyczne SMS-y dwukierunkowe: większe bezpieczeństwo i konwersje

Published on:23 / August / 2016

W dzisiejszych czasach firmy muszą bardzo ostrożnie postępować z danymi konsumentów. Codziennie pojawia się nowy artykuł podkreślający znaczenie ochrony kont internetowych. Co tydzień dochodzi do kolejnego głośnego ataku hackerów, wycieku danych lub naruszenia zasad ochrony prywatności. Firmy muszą znaleźć łatwe, ale mimo to bezpieczne sposoby ochrony danych klientów i własnych systemów.

 

Z pasją podchodzimy do tworzenia istotnych kontaktów pomiędzy firmami a konsumentami, ale za równie istotne uznajemy zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich tych kontaktów. Ponieważ klienci oczekują niemal błyskawicznej komunikacji z firmami, stale szukamy innowacyjnych sposobów, aby zaoferować naszym klientom uproszczone przepływy robocze zabezpieczeń. Jednym z najnowszych sposobów zwiększenia bezpieczeństwa jest wykorzystywanie przepływów roboczych typu wyzwanie-odpowiedź w ramach SMS-ów dwukierunkowych w czasie rzeczywistym, obejmujących zadanie klientom podstawowych pytań zabezpieczających przed ujawnieniem poufnych informacji. Ta nowa funkcja opiera się na dodaniu zmiennych do przepływu konwersacji SMS-owej umożliwiających dopasowanie pytań do odpowiedzi w celu uwierzytelnienia. Niedawno dodaliśmy te przepływy robocze do portalu Infobip, więc wszyscy partnerzy Infobip mogą teraz oferować wyższy poziom bezpieczeństwa.

WERYFIKACJA TOŻSAMOŚCI UŻYTKOWNIKA W PRZEPŁYWACH W CZASIE RZECZYWISTYM

SMS dwukierunkowy pozwala szybko odpowiadać na pytania klientów i odpowiadać w czasie rzeczywistym. SMS dwukierunkowy idealnie nadaje się do zaangażowania klientów w danym momencie i oferowania promocji w momencie, gdy będzie to najskuteczniejsze. Niektóre konwersacje mają jednak bardziej wrażliwy charakter niż inne. Dane finansowe, takie jak salda rachunków, portfele giełdowe lub oferty pożyczkowe, wymagają uwierzytelnienia użytkownika przed udostępnieniem informacji. Uwierzytelnianie w czasie rzeczywistym chroni przed oszustwami i procesami sądowymi oraz pomaga chronić dane użytkowników. Aktywna poprawa bezpieczeństwa użytkowników nie tylko chroni firmę, lecz także przyczynia się do wzrostu renomy marki i zwiększa zaufanie klientów. Pytanie brzmi zatem: jak sprawić, aby konwersacje w ramach SMS-ów dwukierunkowych były bezpieczniejsze, lecz nadal łatwe i angażujące dla klientów? Odpowiedź jest w gruncie rzeczy prosta: pytania typu wyzwanie-odpowiedź przez SMS.

Stale wykorzystujemy komunikację typu wyzwanie-odpowiedź w przypadku danych karty kredytowej (podaj numer karty, następnie datę urodzenia, a często dodatkowo trzecie pytanie). Czemu więc nie połączyć tych samych danych z systemem SMS-ów dwukierunkowych do obsługi klienta? Połączenie SMS-ów dwukierunkowych z uwierzytelnianiem dwuczynnikowym (2FA) zapewnia bezpieczeństwo komunikacji typu wyzwanie-odpowiedź i prostotę, jaką daje komunikacja SMS-owa.

Uwierzytelnianie dwuczynnikowe jest powszechnie akceptowane jako metoda udzielania dostęp do kont i danych użytkowników, poprzez rejestrację lub logowanie. Jednak aby móc oferować uwierzytelnianie typu wyzwanie-odpowiedź, trzeba połączyć pytania (wyzwanie) z danymi klientów (odpowiedź) i do tego właśnie przydają się zmienne. Nasze zmienne w konwersacjach SMS-owych pozwalają parować pytania i odpowiedzi w czasie rzeczywistym, aby można było szybko i łatwo uwierzytelnić klientów.

WYKORZYSTYWANIE ZMIENNYCH DO UWIERZYTELNIANIA UŻYTKOWNIKÓW

Powiedzmy, że Twoja firma to bank, który przeprowadza SMS-ową ankietę wśród klientów i chce zaoferować różne opcje pożyczek na zakończenie ankiety. Po dokonaniu wyboru klienci proszeni są o potwierdzenie swojej tożsamości poprzez udzielenie informacji takich jak data urodzenia lub kod klienta. Jeśli odpowiedź jest prawidłowa, system automatycznie łączy użytkownika z odpowiednią umową pożyczkową i wysyła ją, bądź też wstrzymuje interakcję, jeśli użytkownik nie został prawidłowo uwierzytelniony. Ponieważ dysponujesz już numerem telefonu komórkowego klienta (pierwsza weryfikacja), połączenie tej informacji z dodatkowymi danymi umożliwia uwierzytelnienie klientów. Jeśli dane są bardziej wrażliwe, można zadać więcej pytań, aby zyskać większą pewność, że klient jest osobą, za którą się podaje. Wykorzystując zmienne do pytań i odpowiedzi można łatwo wprowadzić bezpieczne uwierzytelnianie przez odpowiedzi SMS-owe zawierające unikalne identyfikatory/odpowiedzi dla każdego klienta.

 

ZWIĘKSZENIE KONWERSJI PRZEZ EFEKTYWNE KOSZTOWO PRZEPŁYWY

Automatyczne przepływy dwukierunkowych wiadomości SMS-owych nie tylko poprawiają bezpieczeństwo danych, lecz także automatycznie zapewniają odpowiednią ofertę dla odpowiedniego klienta w odpowiednim czasie. Prowadząc użytkownika przez w pełni zautomatyzowany, wcześniej ustalony przepływ wiadomości, można zmniejszyć obciążenie pracowników centrum telefonicznego związane z weryfikacją użytkowników, a nawet zmniejszyć liczbę czynników wymaganych do podstawowych informacji lub ofert, minimalizując w ten sposób czas potrzebny na pozyskanie klienta. Przy tym jednocześnie dysponuje się szybką i skuteczną weryfikacją użytkowników.

Wracając do jednej z wyjściowych kwestii: klienci chcą szybkich odpowiedzi. Wszystkim nam zależy na bezpieczeństwie, ale nie lubimy odpowiadać na pytania, aby zweryfikować swoją tożsamość – szczególnie, jeśli musimy odpowiadać na to samo pytanie więcej niż jeden raz. Wykorzystując zoptymalizowany przepływ typu wyzwanie-odpowiedź, powiązany z bazą danych klientów, można nie tylko skuteczniej uwierzytelniać użytkowników, lecz także szybciej angażować klientów w istotne konwersacje. Tego rodzaju przepływ, obsługujący wiadomości zainicjowane przez klienta i przez firmę, ma też wpływ na konwersję.

Należy pamiętać, że tylko 1% konsumentów jest zawsze zadowolonych z obsługi, zatem wszystko, co można zrobić, aby kontakt z klientem był łatwy, produktywny i bezbolesny, pomoże Twojej firmie. Przepływy i narzędzia w czasie rzeczywistym, które pozwalają nawiązać łączność z klientem przed zakupem i w trakcie zakupu poprawiają ogólny poziom zadowolenia klienta. Dane pozyskane przez Kissmetrics wskazują, że automatyczne przepływy wiadomości w czasie rzeczywistym zwiększają sprzedaż do 300%, a jednocześnie przyczyniają się do wzrostu poziomu zadowolenia klientów.

POMIAR, ANALIZA I OPTYMALIZACJA

Po wprowadzeniu odpowiedniego automatycznego przepływu należy zoptymalizować każdy kontakt z użytkownikiem. Portal Infobip zapewnia pełny wgląd w efektywność kampanii za pośrednictwem gotowych raportów i danych do pobrania umożliwiających tworzenie własnych, dostosowanych raportów.

Portal przejrzyście prezentuje efektywność kampanii i pozwala budować mierniki odnoszące się do zasięgu. Można w każdej chwili optymalizować kampanie, dostosowując je do zachowań klientów oraz skalując według potrzeb firmy. Nasze silne powiązania z operatorami mobilnymi na świecie zapewniają niezawodność i skalę umożliwiającą rozwój działalności na globalnym rynku.

Infobip jest usługodawcą 1. poziomu, posiadającym liczne certyfikaty bezpieczeństwai oferującym szeroki zakres rozwiązań umożliwiających uwierzytelnianie użytkowników, przesyłanie wiadomości oraz angażowanie użytkowników. Infobip może pomóc Twojej firmie w tworzeniu bezpiecznych, skutecznych kampanii na dowolną skalę w ponad 190 krajach.

ZACZNIJ KORZYSTAĆ Z PORTALU INFOBIP!

WYPRÓBUJ GO JUŻ DZIŚ