WIADOMOŚCI

Harmonogramowanie i okres ważności SMS-ów: maksymalizacja zaangażowania użytkowników

Published on:23 / August / 2016

Maksymalizacja współczynnika doręczeń oraz dobre informowanie klientów i zyskanie ich zadowolenia nie wymaga wiele wysiłku. W niniejszym szybkim przewodniku przedstawiono, jak: 1) zoptymalizować procesy marketingowe; 2) informować klientów o aktualnościach i promocjach w odpowiednim momencie, a jednocześnie zapewnić pracownikom swobodę wykonywania innych ważnych zadań. Harmonogramowanie SMS-ów pozwala zrobić wszystko z wyprzedzeniem, dzięki czemu można uniknąć stresu w dniu promocji.


Przykład opcji harmonogramowania w naszym interfejsie sieciowym portalu Infobip

 

To samo odnosi się do planowania ważnej modyfikacji serwera lub wdrożenia ważnej usługi bądź aktualizacji aplikacji. Gdy przyjdzie pora, Ty i Twój zespół możecie skupić się na najważniejszym.
Nie ma znaczenia, czy wysyłacie wiadomości wewnętrznie w firmie czy chcecie poinformować użytkowników końcowych, we właściwym momencie musicie skupić się na rozstrzyganiu problemów w czasie rzeczywistym.

Oczywiście nie jest to możliwe, gdy Ty lub członkowie Twojego zespołu muszą poświęcać czas na wysyłanie wiadomości SMS lub e-maili (które mogą trafić do spamu) do reszty firmy z informacją, że platforma będzie przez jakiś czas niedostępna.
Można wysłać e-mail z powiadomieniem do całej firmy, ale i tak znajdą się osoby, które go nie przeczytają, a nawet nie otrzymają na czas. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest prosta wiadomość SMS. Każdy ma zawsze przy sobie telefon komórkowy. Dlatego nawet na zebraniu, nie mając dostępu do Internetu, każdy może na bieżąco śledzić, co się dzieje.

Oto przykład, jak ustalić harmonogram wiadomości przy użyciu naszego API SMS:

JSON

 POST /sms/1/text/advanced HTTP/1.1
Host: api.infobip.com
Authorization: Basic QWxhZGRpbjpvcGVuIHNlc2FtZQ==
Content-Type: application/json

{
   "messages":[
      {
         "from":"41793026700",
         "destinations":[
            {
               "to":"41793026785"
            }
         ],
         "text":" Dawno, dawno temu w odległej galaktyce... Trwa wojna domowa. Rebelianckie statki atakujące z ukrytej bazy odniosły pierwsze zwycięstwo nad złowrogim Imperium Galaktycznym ",
         "sendAt":"2015-07-07T17:00:00.000+01:00"
      }
   ]
}

A oto odpowiedź, którą otrzymasz:

JSON

 

HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: application/json

{
  "bulkId": "b86c5f0f-40ed-47b7-9b7f-57eb9707b104",
  "messages": [
    {
      "to": "41793026785",
      "status": {
        "groupId": 1,
        "groupName": "PENDING",
        "id": 26,
        "name": "PENDING_ACCEPTED",
        "description": "Pending Accepted"
      },
      "messageId": "36397015-149a-41de-bccc-f7e365a7f89a"
    }
  ]
}

 

SMS pozwala uniknąć zamieszania, powiadomić wszystkich i skoncentrować się na najważniejszym zadaniu. Z drugiej strony, są okresy promocyjne, w których krytyczne znaczenie ma czas i które należy zakończyć w odpowiednim momencie. Do tego służy okres ważności SMS-ów. Wystarczy dodać jeden wiersz kodu, aby móc wszystko zaplanować z wyprzedzeniem i skupić się na tym, co ważne.

DAJ KLIENTOM MOŻLIWOŚĆ WYBORU NAJLEPSZEGO MOMENTU NA KONTAKT*

*Zdrowy rozsądek podpowiada, że użytkownicy najprawdopodobniej nie chcą otrzymywać SMS-ów w środku nocy. To irytujące. Jadąc do pracy wcześnie rano, przebijając się przez korki, też raczej nie chcą otrzymywać ofert promocyjnych.
Są dwa sposoby na określenie właściwego czasu na wysyłanie wiadomości. Najlepszym sposobem jest uzyskanie opinii zwrotnych bezpośrednio od bazy konsumentów. Można mieć wówczas pewność, że odbiorcy mogą poświęcić uwagę otrzymywanym wiadomościom i pośrednio zgadzają zaangażować się w ich treść. Po drugie, zawsze można przeprowadzić kilka kampanii testowych i sprawdzić dane statystyczne.

Oto przykład, jak określić okres ważności SMS-ów:

JSON

 

POST /sms/1/text/advanced HTTP/1.1
Host: api.infobip.com
Authorization: Basic QWxhZGRpbjpvcGVuIHNlc2FtZQ==
Content-Type: application/json

{
   "messages":[
      {
         "from":"InfoSMS",
         "destinations":[
            {
               "to":"41793026727",
            },
            {
               "to":"41793026731"
            }
         ],
         "text":"Podróżowanie w czasie jest zbyt niebezpieczne. Lepiej poświęcę się zgłębianiu drugiej największej tajemnicy wszechświata: kobiet!",
         "validityPeriod": 1440
      }
   ]
}

 

 

I odpowiedź, którą otrzymasz:

JSON

 

HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: application/json

{
  "bulkId": "a6e6bf50-ade1-4dd5-8900-d5b3bb18c0cc",
  "messages": [
    {
      "to": "41793026727",
      "status": {
        "groupId": 1,
        "groupName": "PENDING",
        "id": 7,
        "name": "PENDING_ENROUTE",
        "description": "Message sent to next instance"
      },
      "smsCount": 1,
      "messageId": "239a1bed-91d0-4454-a437-6663938465aa"
    },
    {
      "to": "41793026731",
      "status": {
        "groupId": 1,
        "groupName": "PENDING",
        "id": 7,
        "name": "PENDING_ENROUTE",
        "description": " Message sent to next instance "
      },
      "smsCount": 1,
      "messageId": "77a6e601-c12d-4a66-8e16-d8ec8c5fbc03"
    }
  ]
}

 

Jak widać, nie jest to takie trudne i bardzo upraszcza życie.

ŚWIETNE KAMPANIE ZACZYNAJĄ SIĘ OD ŚWIETNEGO API

Przy odrobinie planowania i solidnym API SMS prowadzenie kampanii może być łatwe i bezbolesne. Nikt nie chce rozpoczynać kampanii ręcznie. Gdy zwracasz się do globalnych odbiorców, najlepsza pora na wysłanie wiadomości może nie być najlepsza dla Ciebie (jeśli jest to na przykład środek nocy). Ustalenie harmonogramu wiadomości pozwala wysyłać wiadomości w czasie, który jest najlepszy dla Twoich odbiorców i dla Ciebie.

ABY POZNAĆ WIĘCEJ WSKAZÓWEK I TRIKÓW, ODWIEDŹ

CENTRUM PROGRAMISTÓW INFOBIP