WIADOMOŚCI

Instruktaż krok po kroku tworzenia zaproszeń społecznościowych za pośrednictwem API SMS

Published on:27 / May / 2016

Jak reagujemy, gdy otrzymujemy sponsorowanego SMS-a z zaproszeniem do wypróbowania gry lub aplikacji? Najczęściej go ignorujemy. Zadajmy inne pytanie. Jak reagujemy, gdy znajomy mówi, że dana gra jest świetna i powinniśmy ją wypróbować? Najczęściej w nią zagramy.

84% konsumentów na świecie uważa, że rekomendacje są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o produktach (Nielsen). Najlepiej rozpowszechnianie informacji o nowej aplikacji, grze czy stronie internetowej powierzyć samym użytkownikom. Zaproszenia społecznościowe stymulują organiczny wzrost liczby użytkowników, zachęcając ich do występowania w roli ambasadorów marki i angażowania swoich znajomych.

Użytkownicy wysyłają SMS-y za darmo. W wiadomości można zawrzeć informacje o kontakcie, który ją wysłał, co gwarantuje, że odbiorca uważniej ją przeczyta.

W tym instruktażu przedstawiamy bardziej szczegółowo metodę wdrożenia API firmy Infobip w aplikacji i zalety takiego rozwiązania.

Zaproszenia społecznościowe w 5 krokach:

  1. Wysyłanie SMS-ów przez API w celu pozyskania kolejnych użytkowników aplikacji

  2. Firma Infobip zapewnia globalny zasięg i najwyższą jakość doręczenia

  3. Użytkownik otrzymuje SMS-a z bezpośrednim linkiem do pobrania aplikacji*

  4. Użytkownik otwiera SMS-a i klika link – firma zdobywa nowego klienta

  5. Analiza danych statystycznych w celu określenia wzorców współczynnika konwersji

*Jeśli użytkownik korzysta już z aplikacji, link może go przekierować do aplikacji, zwiększając jej wykorzystanie

Ponadto firma Infobip oferuje możliwość zrozumienia, jak wiele osób poleca aplikację znajomy i jak wielu znajomych przegląda aplikację w sklepie. Natychmiast można także aktywować dane statystyczne dotyczące współczynnika konwersji zaproszeń społecznościowych wysyłanych do użytkowników.

Integracja zaproszeń społecznościowych w aplikacji jest równie łatwa. Pokażemy teraz, jak to zrobić w trzech łatwych krokach.

Krok 1. Wysłanie zaproszeń społecznościowych

Zaproszenia społecznościowe to wbudowana funkcja dostępna w metodzie API pełnofunkcyjnych wiadomości tekstowych. Wystarczy uwzględnić obiekt śledzenia w żądaniu.

 

Uwaga
Przy określaniu obiektu śledzenia dla zaproszeń społecznościowych należy ustawić parametr „track” do adresu URL. Dla parametru „type” należy wybrać własny identyfikator. Na przykład: IOS_APP lub SOCIAL_INVITESBy enabling tracking you are both enabling automatic shortening of your long links and also tracking users’ click-through rates. Here is an example how to send social invites for your new Android application using Infobip's API :

 

JSON
POST /sms/1/text/advanced HTTP/1.1
Host: api.infobip.com
Authorization: Basic QWxhZGRpbjpvcGVuIHNlc2FtZQ==
Content-Type: application/json

{
   "bulkId":"BULK-ID-123-xyz",
   "messages":[
      {
         "from":"InfoSMS",
         "destinations":[
            {
               "to":"41793026727",
               "messageId":"MESSAGE-ID-123-xyz"
            },
            {
               "to":"41793026731"
            }
         ],
         "text":"Hey, take a look at this awesome application :  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.myApp"
      }
    ],
   "tracking":{
         "track":"URL",
         "type":"SOCIAL_INVITES"
    }
}

Użytkownik otrzyma oryginalną wiadomość SMS, ale ze skróconym adresem URL:

Hej, zobacz sobie tę fantastyczną aplikację: http://eel.nu/EJsE/cf9ZH

Teraz pozostało tylko otwarcie SMS-a i kliknięcie skróconego linka, aby pozyskać nowego użytkownika aplikacji!

W następnym rozdziale przedstawimy, jak uzyskać dane statystyczne dotyczące współczynnika konwersji dla nowej aplikacji.

Krok 2. Dane statystyczne dotyczące zaproszeń społecznościowych

Aby klient mógł skupić się na swojej nowej aplikacji, firma Infobip zajmie się doręczeniem wiadomości i obsługą danych statystycznych dotyczących procesu współczynnika konwersji.Social Invites conversion rate process  Send SMS - start process User clicks link - end of process  Fully automated feature - no need for additional API calls or additional parameters

Proces współczynnika konwersji zaproszeń społecznościowych
 
Wysłanie SMS-a – początek procesu
Kliknięcie linku przez użytkownika – koniec procesu
 
W pełni zautomatyzowana funkcja – nie potrzeba dodatkowych wywołań API ani dodatkowych parametrówAs soon as you send a message with the included tracking object the conversion rate process starts. Once the user clicks the link included in the SMS the end of process is triggered. It is all done automatically, with no need to configure additional parameters or call different APIs, all the messages and URL link clicks will be included in the statistics.

GET api.infobip.com/ct/1/process

Procesy współczynnika konwersji identyfikowane są za pomocą „klucza”. Dane statystyczne dotyczące procesów współczynnika konwersji można uzyskać na kilka sposobów. Jednak pierwszy krok sprowadza się do powiązania wszystkich procesów współczynnika konwersji ze swoim kontem.

Żądanie JSON

JSON
GET: /ct/1/processes
HTTP/1.1
Host: api.infobip.com
Authorization: Basic QWxhZGRpbjpvcGVuIHNlc2FtZQ==
Content-Type: application/json

Odpowiedź JSON – dane statystyczne dotyczące śledzenia konwersji

JSON
HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: application/json

{
"processes": [1]
  {
        "key": "34BC1CA2CA7DF423459556AD7FC5A1A2"
        "name": "AUTO_GENERATED_PROCESS"
        "timeAdded": "2015-03-29T11:01:49.373+0000"
        "type": "SOCIAL_INVITES"
        "description": "Auto generated tracking process."
  }
}

GET api.infobip.com/ct/1/process/:key/conversionrate

Przy użyciu klucza z poprzedniej instrukcji należy pozyskać dane statystyczne dotyczące współczynnika konwersji dla jednego procesu.

Żądanie JSON

JSON
GET: /ct/1/process/34BC1CA2CA7DF423459556AD7FC5A1A2/conversionrate
HTTP/1.1
Host: api.infobip.com
Authorization: Basic QWxhZGRpbjpvcGVuIHNlc2FtZQ==
Content-Type: application/json

Odpowiedź JSON – dane statystyczne dotyczące śledzenia konwersji

JSON
HTTP/1.1 200 OK
Content-Type: application/json

{
  "statistics": [
    {
      "intervalStart": "2015-02-12T09:58:20.337+0100",
      "startCount": 200,
      "endCount": 170,
      "conversionRate": 0.85
    }
  ], 
  "cumulativeStatistics": {
    "startCount": 200,
    "endCount": 170,
    "conversionRate": 0.85
  }
}

Odpowiedź zawiera podstawowe dane statystyczne dotyczące jednego procesu współczynnika konwersji:

Parametr

Typ

Opis

startCount

długi

Liczba wysłanych SMS-ów

endCount

długi

Liczba otwartych linków z SMS-ów

conversionRate

podwójny

Współczynnik konwersji dla aplikacji.

Poniższe dane statystyczne stanowią podstawowy zestaw danych, które są gromadzone i które można uzyskać przy użyciu API.

Ponadto gromadzimy szczegółowe CTR (współczynniki kliknięć) wraz z innymi przydatnymi informacjami:

  • Numer telefonu użytkownika
  • Prefiks sieci
  • Prefiks kraju
  • System operatora komórkowego

Funkcja polecenia znajomemu stymuluje organiczny wzrost liczby użytkowników, zachęcając ich do występowania w roli ambasadorów marki i angażowania swoich znajomych.

Zacznij korzystać już dziś!