WIADOMOŚCI

Jak zapewnić aplikacjom krótszy TTM

Published on:23 / August / 2016

Według Jonathana Bechera, Chief Digital Officer w firmie SAP, czas wejścia na rynek (ang. Time-To-Market, w skrócie TTM) zastąpił zwrot z inwestycji (ang. Return on Investment, w skrócie ROI) jako nowy wskaźnik sukcesu. Jeśli chcesz skrócić swój TTM, platforma komunikacyjna Infobip pomaga szybciej wprowadzić na rynek funkcje, których chcą użytkownicy.

DLACZEGO TTM JEST WAŻNIEJSZY OD ROI

Wykładnicze powiększanie bazy użytkowników, wprowadzanie nowych funkcji i dodawanie możliwości do aplikacji to kluczowe czynniki decydujące o sukcesie w dzisiejszej gospodarce cyfrowej. Im szybciej można realizować każdy z nich, tym większe szanse na sukces. Trzeba liczyć się z tym, że rynek się zmieni do czasu wprowadzenia produktu. Opóźnienie o tydzień, a nawet o dzień, może oznaczać różnicę między byciem pierwszą nową aplikacją tego rodzaju a kolejną.

W przeciwieństwie do ROI TTM promuje pójście do przodu i zapewnienie „wystarczająco dobrego” produktu o minimalnej koniecznej funkcjonalności (ang. Minimum Viable Product, w skrócie MVP). Wprowadź, to co potrzebne, aby wejść na rynek, a potem aktualizuj i iteruj tak szybko, jak to możliwe. Szybkie wprowadzanie małymi krokami pozwala uzyskać opinie zwrotne od klientów oraz użyteczne dane umożliwiające szybkie usprawnianie i optymalizację produktu, w oparciu o to, czego naprawdę chce rynek, a nie o to, czego Twoim zdaniem chcą ludzie.

„Wystarczająco dobry” produkt oznacza coś, co klienci zatwierdzili pod kątem zdolności tworzenia przyrostowej wartości dla nich. W hiperpołączonym świecie, opartym na ciągłej innowacji, „wystarczająco dobry” produkt oznacza, że tworzysz wartość przyrostową poprzez relację z klientem i że aktywnie pracujesz nad przewidywaniem oraz wdrażaniem nowych możliwości pozwalających klientowi przejść na następny poziom.
MIKE CONNOR Analityk, konsultant

 

SKRÓĆ TTM, ABY ZWIĘKSZYĆ ZATRZYMANIE UŻYTKOWNIKÓW

Nasycone sklepy z aplikacjami i zatrzęsienie nowych, innowacyjnych usług sprawiają, że każdy rywalizuje o odrobinę uwagi użytkownika. Coraz trudniej jest rywalizować o uwagę użytkownika, gdy co tydzień pojawia się nie jedna intensywnie promowana aplikacja, ale 10 lub 100. Coraz trudniej jest nawet skłonić użytkowników do pobrania aplikacji, a jeszcze bardziej do ich używania. Współczynnik porzucenia przez użytkowników skoczył z 20% w 2014 roku do 25% w 2015 roku. Jeśli użytkownik otwiera Twoją aplikację tylko raz w tygodniu, to istnieje 60% prawdopodobieństwa, że już nigdy więcej jej nie otworzy. Nawet hit tego lata, Pokemon Go już odnotowuje spadki. Żadna aplikacja ani usługa, choćby nie wiem jak popularna, nie jest odporna na zainteresowanie użytkowników następnymi nowościami.

Twórcy aplikacji mają świadomość tego paradoksu zaangażowania. Poświęciwszy sporo czasu i zasobów na skłonienie użytkowników do pobrania aplikacji, odkrywamy, że mniej niż jedna trzecia pobranych aplikacji otwierana jest więcej niż kilka razy po pierwotnym pobraniu. Przetrwanie lub upadek firm i startupów zależy od recenzji użytkowników, szumu medialnego oraz zdolności do zapewnienia aktualizacji i napraw. Bez dwóch zdań, dzisiejsi użytkownicy oczekują, że ich aplikacje będą często aktualizowane, problemy będą rozwiązywane, a także że niemal codziennie dodawane będą nowe funkcje. W obliczu tych oczekiwań zespoły programistów koncentrują się na zwinnym projektowaniu, umożliwiającym przyspieszenie wdrażania nowych funkcji.

Aplikacje pozwalają na taki rodzaj iteracji, niezależnie od tego, czy są one dopracowane, czy tylko „wystarczająco dobre”, by trafić na rynek. Częsta iteracja i optymalizacja wrażeń użytkownika z korzystania z aplikacji sprawiają, że użytkownicy nadal skupiają uwagę na danej aplikacji, marce i jej unikalnej wartości. Z psychologicznego punktu widzenia stałe wdrażanie nowych funkcji i napraw pomaga nawiązać długofalowe relacje z użytkownikami. Tobie zależy na wrażeniach użytkowników korzystających z aplikacji, zaś oni chcą mieć wrażenie, że produkt, z którego korzystają, rozwija się i nadal jest „cool”.

SKRÓCENIE TTM DZIĘKI PLATFORMIE INFOBIP

Platforma API wiadomości i komunikacji firmy Infobip pozwala wprowadzać nowe funkcje do aplikacji niemal natychmiast. Od dodawania SMS-ów i wiadomości głosowych po zapewnienie wglądu w zachowanie użytkowników za pośrednictwem portalu Infobip, nasze rozwiązania umożliwiają dogłębny wgląd we wszystkie aplikacje i kampanie. Nasza platforma pozwala na niemal natychmiastowe dodanie uwierzytelniania dwuczynnikowego oraz wdrożenie bezpiecznych przepływów żądań i odpowiedzi w czasie rzeczywistym.Można zintegrować SMS-y z systemem wsparcia Zendesk, a nawet tworzyć bogate kampanie e-mailowe w celu zaangażowania użytkowników przy każdej nowej aktualizacji.

Łączymy ponad 190 krajów na świecie. Infobip sprawia, że globalny rynek jest w zasięgu Twojej ręki. Oferujemy najlepsze w swojej klasie normy bezpieczeństwa i usługi operacyjne oraz stale rozbudowujemy infrastrukturę, która zwiększa zasięg naszych klientów. Zarządzamy światowej klasy infrastrukturą CPaaS (platforma komunikacyjna jako usługa), dzięki czemu Ty nie musisz tego robić. Opierając się na naszej infrastrukturze, Twoja firma zyskuje szybszy TTM i zmniejsza obciążenie swoich procesów, co umożliwia skalowanie we własnym tempie.

Im dłużej trwa wejście na rynek, tym bardziej prawdopodobne, że konkurencja Cię wyprzedzi. Wybierz zaufanego partnera, który pomoże Ci szybciej wejść na rynek, dzięki czemu wprowadzisz swoją aplikację szybciej, jako pierwszy.

SKRÓĆ SWÓJ TTM!

PRZETESTUJ NASZĄ TECHNOLOGIĘ