WIADOMOŚCI

LinkTexting rozwija się, aby spełniać potrzeb twórców aplikacji

Published on:29 / June / 2016

JAK ZACHĘCIĆ UŻYTKOWNIKÓW DO  POBRANIA APLIKACJI, GDY AKURAT  NIE KORZYSTAJĄ ZE SMARTFONA?  

Znajdujesz świetną aplikację w Internecie.  Idealnie spełnia Twoje potrzeby (albo zapewnia  świetną zabawę), ale akurat korzystasz z  laptopa. Pobranie aplikacji na laptopa i  zsynchronizowanie go ze smartfonem, żeby  zainstalować aplikację, jest uciążliwe. Wysłanie  sobie linka do strony na telefon jest męczące.  No dobra, później ją zainstaluję – mówisz sobie.  
 
Później nigdy jednak nie następuje. Jeśli jesteś  twórcą aplikacji, właśnie straciłeś potencjalnego  klienta. A gdyby tak można sobie wysłać SMS-a  z linkiem do pobrania aplikacji prosto na  smartfona? Przecież tam ją będziesz instalować, prawda. Łatwe rozwiązanie tego problemu  zakłada umożliwienie odwiedzającym wpisanie  numeru telefonu komórkowego, kliknięcie i  uzyskanie linka do pobrania aplikacji. 
 
 
Teoretycznie łatwe, ale jego zbudowanie nie jest  takie proste. Przekonanie strony do nawiązania  kontaktu z API SMS i wysłania prawidłowego  linka niezależnie od lokalizacji użytkownika  bywa czasochłonne. Praca nad tą funkcją odciąga programistę od głównego zadania,  jakim jest stworzenie i promowanie aplikacji. A  gdyby tak istniał prosty sposób na wysłanie SMS-em linka do aplikacji?  
 

PRZEDSTAWIAMY LINKTEXTING –  USŁUGĘ WYSYŁANIA KLIENTOM  LINKÓW DO APLIKACJI W SMS-IE  

Miałem okazję porozmawiać z Kumarem Thangudu  (@datarade), założycielem LinkTexting, o tym,  dlaczego stworzył tę usługę i dlaczego oparł ją  na API SMS firmy Infobip.  
 

WBUDOWANIE OBSŁUGI SMS-ÓW W  STRONĘ INTERNETOWĄ NIE JEST  PRZYJEMNE  

Zbudowanie funkcji "Wyślij SMS-em link do  pobrania aplikacji" na stronie internetowej nie  jest trudne, ale po co robić to samemu? Startupy  oferujące aplikacje mają ograniczony budżet i  czas. Zawracanie głowy tworzeniem funkcji  obsługi SMS-ów osobie odpowiedzialnej za  stronę (która najpewniej jest jednym z  najważniejszych programistów w firmie) może  sabotować realizację ważniejszych zadań.  Jasne, że pobieranie aplikacji jest ważne, ale  najpierw trzeba mieć funkcjonującą aplikację do  pobrania. 
 
Kumar, weteran startupów, który  stworzył takie rozwiązania jak GrowAmp, i  współzałożyciel LinkTexting Brian Clark  wiedzieli, jakie wyzwania niesie ze sobą  budowanie firmy. Wiedzieli, że choć łatwo  powiedzieć „jak trudne może być zamieszczenie  formularza na stronie głównej”, to w praktyce  zajmuje to cenny czas. A ludzie, którzy pracują  nad następną przełomową aplikacją, mają mało  czasu.  
 
Firma LinkTexting narodziła się podczas  hackatonu w San Francisco, gdy Kumar i Brian  wygrali ponad 250 tys. USD. Za te środki  stworzyli oszczędnościową wersję LinkTexting i  zmienili ją w dochodową firmę, która wysyła  miliony wiadomości miesięcznie. Po  opuszczeniu Hackhouse firma LinkTexting  znalazła się w samym środku docelowej bazy  swoich klientów – wśród twórców aplikacji.  
 
 
LinkTexting wykorzystuje API SMS firmy Infobip,  aby umożliwić programistom wysyłanie  uprzednio skonfigurowanych SMS-ów na niemal  dowolny numer na świecie. Większość klientów  umieszcza link do swoich aplikacji w różnych sklepach z aplikacjami, ale ta usługa jest dość  uniwersalna i wiadomości mogą zawierać link do  czegokolwiek, co chcesz, aby klienci mieli w  swoich telefonach. Jeśli da się do tego stworzyć  link, można go wysłać. Przetestowałem tę usługę podczas wywiadu i byłem zadziwiony  szybkością, z jaką wiadomość została  dostarczona na mój telefon (niemal  błyskawicznie).  
 
Usługa LinkTexting szybko zyskała popularność  wśród takich klientów jak Meerkat, Spotify,  Adobe, MSNBC i Burner. Bycie świetnym ma  jednak swoją cenę. Dosłownie. Koszt wysyłania  wiadomości wzrastał, zagrażając skalowalności  LinkTexting. Firma potrzebowała rozwiązania  zapewniającego wysoką niezawodność  wysyłania wiadomości przy niższych kosztach  oraz dostępność usługi dla programistów na  całym świecie. Globalny rynek aplikacji jest  olbrzymi, a ograniczenie się do kilku regionów  nie pozwoli zrewolucjonizować rynku.  
 
W Infobip zauważamy, że firmy chcą się szybko  rozwijać, a dostawcy usług nie są w stanie  spełnić ich potrzeb w korzystny cenowo sposób.  Co oznacza skala dla dostawcy SMS-ów? Co  skalowanie działalności oznacza dla klienta,  który ma wysokiej jakości problem z nagłą  popularnością? Dla Kumara i LinkTexting  oznaczało to: niezawodność, zasięg i koszt.  
 

ZASIĘG, NIEZAWODNOŚĆ I KOSZT RÓWNA SIĘ SKALA  

Firma LinkTexting zwróciła się do Infobip,  ponieważ musiała obniżyć koszty obsługi  wiadomości. Jeden SMS może kosztować jeden  czy dwa grosze, ale jeśli przemnożyć to przez  setki, tysiące czy miliony wiadomości  miesięcznie, koszty szybko się kumulują. Firma  potrzebowała dostawcy, który mógł zaoferować  lepszy dostęp do operatorów sieci komórkowych  i niższe koszty.  
 
„Zadzwoniłem do Infobip. Taylor chciał mi  pomóc w rozwoju działalności. Jasne, że  kiedy zaczęliśmy rozmawiać, najbardziej  martwił mnie koszt. Dowiedziałem się, że  Infobip nie zajmuje się tylko samymi  kosztami. Firma ma solidny API, który  mogłem wykorzystać, niezawodne  połączenia na całym świecie i pracowników,  którym zależy na klientach i którzy chcą  inwestować w sukces klientów. “
KUMAR THANGUDU założyciel LinkTexting  
 
Infobip zmniejsza koszty dla klientów,  zapewniając im dostęp do solidnej infrastruktury  za pośrednictwem ponad 350 połączeń z  operatorami sieci komórkowych (MNO). Dzięki  tym bezpośrednim połączeniom firma  LinkTexting mogła zaoferować bardziej  niezawodne i szybsze wiadomości w większej  liczbie krajów niż konkurenci. W rzeczy samej  firma LinkTexting zaoszczędziła dość pieniędzy,  aby sfinansować kolejny startup: HDP Health.  HDP Health pomaga pacjentom poruszać się w  skomplikowanym świecie badań klinicznych w  celu znalezienia badania klinicznego  dotyczącego ich choroby.  
 
Jak Kumar i Brian się dowiedzieli, zbudowanie  usługi SMS nie sprowadza się tylko do jej  kosztu. Koszt jest ważny, ale obsługa API,  niezawodność i zasięg tworzą pełną usługę  wiadomości, która daje możliwość rozwoju i  globalny dostęp.  
 

DOWIEDZ SIĘ, JAK MOŻEMY CI POMÓC W  SKALOWANIU  

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI