WIADOMOŚCI

Nawiąż łączność ze swoim rynkiem

Published on:26 / April / 2016
Patrząc na Dolinę Krzemową, można zrozumieć, że każda firma myśli lokalnie, globalnie i społecznie. Jednak dla każdej firmy działającej w skali globalnej zachowanie prawdziwie lokalnego charakteru pozostaje ogromnym wyzwaniem.
 

Wyzwania

 
Udostępnianie usług na całym świecie to dziś norma. Bezpośredni kontakt z ludźmi, inwestowanie w lokalne partnerstwa i sprzęt na miejscu, zatrudnianie lokalnych pracowników i prowadzenie regionalnych biur to zupełnie coś innego i wcale nie stało się łatwiejsze.
 
Firma Infobip prowadzi globalną platformę obsługi wiadomości, która codziennie przetwarza ogromną liczbę komunikatów. Można więc martwić się o georedundancję, balansowanie obciążeń i przerwy w łączności, a także o ten sam poziom zaangażowania w podejściu do lokalnych rynków.
 
Otwarcie biur na całym świecie to dopiero pierwszy krok. Obecność w różnych krajach, od Indii po Wielką Brytanię, pozwala nam doskonale rozumieć lokalne zwyczaje, przepisy i sposoby prowadzenia działalności. Trzeba na przykład wiedzieć, że w Japonii treści cyfrowe w języku japońskim może oferować jedynie podmiot prawny zarejestrowany w tym kraju.
 
Tego rodzaju niuanse sprawiają, że wejście na każdy nowy rynek stanowi jedyne w swoim rodzaju wyzwanie. Czasami ledwo można sobie poradzić w gąszczu lokalnych przepisów, aby w ogóle zacząć oferować swoje usługi, ale wszystko to z czasem owocuje bogatszym doświadczeniem.
 
Ostatecznie można się zorientować, jak to wszystko działa, i zacząć tworzyć zrównoważone, długofalowe relacje. Z czasem to doświadczenie zapewnia strategiczną przewagę portfelowi biznesowemu.
  

Lokalny wpływ  

 
Każdy chce pozostawić po sobie trwały ślad. Firmy też. Inwestowanie w społeczność nie sprowadza się tylko do zatrudnienia lokalnych pracowników oraz przywiezienia sprzętu i zaoferowania możliwości biznesowych w danej części świata.
 
Aby naprawdę zyskać lokalny charakter, trzeba faktycznie zaspokajać potrzeby osób, do których próbuje się dotrzeć i którym próbuje się sprzedać swoje usługi. Na przykład, nasza firma odgrywa swoją rolę poprzez wydzielenie rocznego budżetu na darowizny przeznaczone na wspieranie lokalnych inicjatyw w dziedzinie opieki zdrowotnej. Edukacja to kolejny sposób, w jaki firma może wnieść trwały wkład w dowolną społeczność, tworząc platformę dla przyszłych pokoleń.
 
Wspierając inicjatywę Europy Południowo-Wschodniej obejmującą współpracę projektową studentów i firm, staramy się zapewnić studentom z Europy Wschodniej autentyczne doświadczenie zawodowe w kraju i za granicą. Nasz długofalowy projekt współpracy z lokalnymi uczelniami i stowarzyszeniami w Sarajewie przyczynia się do praktycznej edukacji programistów. Kampus Programistów Infobip, który powstał w 2012 roku, również oferuje bezpłatną edukację i warsztaty. Inicjatywa ta skupia się na nauce różnych ról i obowiązków programisty w cyklu życiowym projektu.
 
Współpraca z organizacjami non-profit, takimi jak REFUNITE, pozwala nam wspierać godne pochwały międzynarodowe inicjatywy o wyjątkowym, globalnym zasięgu. Obecnie współpraca ta umożliwia w Demokratycznej Republice Konga, Jordanii i Turcji dostęp za pośrednictwem SMS-ów i/lub USSD do internetowej platformy służącej do łączenia rozdzielonych rodzin uchodźców. Jesteśmy z tego dumni.
 

Szacunek dla ludzi, którzy używają produktów firmy

 
Po raz kolejny trzeba podkreślić, jak ważny jest szacunek na ludzi, z którymi się współpracuje. Według analizy przeprowadzonej przez amerykańską firmę Nielsen, 55% użytkowników jest gotowych włożyć więcej pieniędzy w produkty firm, które zobowiązują się do podejmowania odpowiedzialności społecznej. Konsumenci są ludźmi – aby zdobyć, czy nawet zachować ich zaufanie do firmy, trzeba stać się częścią ich społeczności.
 
Zbudowanie takiego kapitału zaufania może wymagać wiele czasu i wysiłku. Jednak takie zaufanie może stanowić wielką różnicę dla firmy. Naszym zdaniem tak właśnie jest.