WIADOMOŚCI

Podstawy programu partnerskiego – część 1: dlaczego warto wybrać niemarkowe rozwiązanie

Published on:27 / October / 2016

Małe firmy, startupy i międzynarodowe korporacje poszukują sposobów skuteczniejszego angażowania klientów. Może pojawić się pokusa, żeby wykorzystać istniejące zasoby i zbudować własne narzędzia komunikacyjne. Trzeba sobie jednak zadać pytanie: czy naprawdę ma to sens w przypadku Twojej firmy?

Jeśli podstawowa działalność firmy dotyczy komunikacji, to oczywiście ma to sens. Jednak nawet wtedy stworzenie własnego rozwiązania może być problematyczne. W pierwszej części naszej serii poświęconej programowi partnerskiemu przedstawiamy najważniejsze powody, dla których warto rozważyć znalezienie dostawcy rozwiązań niemarkowych (white label), który potrafi spełnić potrzeby firmy.

PO CO OD NOWA WYMYŚLAĆ COŚ, CO JUŻ ISTNIEJE

Do wyboru jest tyle rozwiązań i możliwości komunikacyjnych, a stworzenie od podstaw własnego rozwiązania, które idealnie spełni potrzeby firmy, stanowi wielkie wyzwanie.

Żyjemy w połączonym świecie zależnych od siebie firm. Firmy nie mogą istnieć same w próżni. Polegają na zaufanych partnerach, którzy obsługują elementy działalności wykraczające poza podstawowe kompetencje. Tworzenie rozwiązań, które wykraczają poza te kompetencje, może utrudnić rozwój produktów lub po prostu wymagać zbyt wielu środków bądź zbyt dużego zaangażowania pracowników. Warto zadać sobie pytanie: po co tracić zasoby na pozyskiwanie wiedzy i umiejętności wykraczających poza podstawową misję firmy?

Po co odwracać uwagę pracowników od rozwoju działalności, gdy na rynku dostępne są gotowe rozwiązania, stworzone przez ekspertów w danej dziedzinie.

Weźmy jako przykład firmę Infobip. Jeśli firma chce zyskać dostęp do ponad 800 operatorów sieci komórkowych na całym świecie, aby obsługiwali jej komunikację, dobrze jest znaleźć doświadczonego partnera, który nawiązał już oparte na zaufaniu relacje z tymi operatorami. Prosimy nam wierzyć: zbudowanie tak szerokiej sieci było niemałym przedsięwzięciem. Nie polecamy podejmowania się tego trudu. Wymyślając na nowo coś, co już istnieje, firma rezygnuje z naszej wiedzy oraz ryzykuje napotkanie wszystkich przeszkód i popełnienie wszystkich błędów, które nam udało już się pokonać i naprawić.

KRÓTSZY CZAS WEJŚCIA NA RYNEK

Dzisiejszą liczącą się walutą jest czas wejścia na rynek. Istotne jest, aby być pierwszym. W czasie, który firma przeznacza na opracowywanie rozwiązań niebędących jej produktem, konkurenci zdobywają przewagę, a potencjalni klienci zmieniają się w stracone okazje. Na przykład, w czasie gdy firma opracowuje system komunikacji z klientami, mogłaby już wysyłać angażujące kampanie i prowadzić autentyczne rozmowy z użytkownikami.

Klienci komunikują się z firmą, bo relacja z nią daje im jakieś korzyści. Chodzi o firmę i jej produkt. Co zrobić, jeśli firma ma ciekawy nowy produkt lub rozwiązanie gotowe do wprowadzenia na rynek, ale nie ma sposobu, aby zaangażować użytkowników aplikacji mobilnej i skłonić ich do nabycia tego nowego produktu? Czy warto opóźniać wejście na rynek do czasu zbudowania odpowiedniego wewnętrznego rozwiązania? Nie, to marnowanie zasobów. Wykorzystując rozwiązanie niemarkowe, firma zyskuje potrzebne narzędzia i lepszą ścieżkę konwersji dla użytkowników, bez konieczności czekania.

MOŻNA ZJEŚĆ CIASTKO I MIEĆ CIASTKO

Dobre produkty niemarkowe dają możliwość dostosowania do potrzeb klienta. Można dodać własne logo, kolory i elementy marki, aby produkt był zgodny z wizerunkiem firmy. W ten sposób przystosowany produkt wzbudza zaufanie użytkowników, bo wygląda tak samo jak oferowane przez nią usługi.

Tymczasem partner oferujący produkt niemarkowy stale pracuje nad doskonaleniem możliwości usługi, dzięki czemu z czasem klient zyskuje dodatkową wartość. Klient może potem skupić się na opracowaniu możliwości dla swojej podstawowej działalności, a nawet z czasem stworzyć własne rozwiązanie (jak na przykład Dropbox czy Amazon Web Services).

Z tego względu bardzo istotne jest, aby wybrać rozwiązanie oferujące wszystkie możliwości i usługi potrzebne do prowadzenia działalności, zwłaszcza jeśli firma nie dysponuje dużym zespołem programistów mogącym opracować dostosowane rozwiązania. Na przykład w przypadku komunikacji wszechnakałowej oprócz możliwości wysyłania angażujących kampanii za pośrednictwem wielu kanałów potrzebny jest łatwy wgląd w takie dane jak wydatki, mierniki skuteczności kampanii i zachowania użytkowników wymagające działania. Tworząc Portal Infobip, zdawaliśmy sobie sprawę, że klienci i partnerzy potrzebują pełnego, przejrzystego wglądu w efektywność wiadomości. A wszystko to za pośrednictwem łatwego w obsłudze interfejsu sieciowego do prowadzenia kampanii mobilnych.

WYJŚCIE POZA WYGLĄD I WRAŻENIA

Korzystanie z produktów niemarkowych nie powinno sprowadzać się tylko do dodania własnej marki. Wybierając produkt niemarkowy, można skorzystać z całej wiedzy, jaką dysponuje dostawca rozwiązania. Wyznaczniki dobrego, kompleksowego programu niemarkowego to: wsparcie ekspertów i wprowadzenie do usługi, wsparcie całego cyklu życiowego klientów końcowych, zmniejszenie obciążenia istniejących zasobów oraz pomoc wykwalifikowanych specjalistów w rozwiązywaniu problemów.

Powyżej przedstawiliśmy kilka powodów, dla których warto rozważyć rozwiązanie niemarkowe, aby móc oferować produkt lub usługę bez inwestowania w infrastrukturę, technologię i personel niezbędny do stworzenia własnego rozwiązania. Więcej argumentów? Polecamy wypróbowanie Portalu Infobip do komunikacji biznesowej. Warto zostawić nam obsługę wiadomości i skupić się na tworzeniu świetnych produktów.

SKRÓĆ CZAS WEJŚCIA NA RYNEK.

WYPRÓBUJ PORTAL INFOBIP