WIADOMOŚCI

Pokolenie Y napędza renesans wiadomości tekstowych

Published on:24 / January / 2017

Najnowsze dane z badań ujawniają, że firmy przeoczają angażowanie konsumentów pokolenia Y poprzez ignorowanie najbardziej uniwersalnego narzędzia komunikacji – wiadomości SMS. Badanie ujawniło, że ponad połowa członków pokolenia Y chciałaby dostawać przypomnienia i aktualizacje za pośrednictwem wiadomości SMS, podczas gdy dostają mniej niż 5 wiadomości tekstowych od firm tygodniowo.

Pokolenie Y chce dostawać informacje i aktualizacje SMS-em

W badaniu prawie połowa reprezentantów pokolenia Y (48%) chciałaby otrzymywać alerty finansowe i na temat wyłudzeń SMS-em, a ponad połowa chciałaby wysyłać powiadomienia i przypomnienia SMS-em. A jeśli chodzi o komunikację z firmami, 80% przedstawicieli pokolenia Y chce wysyłać wiadomości tekstowe na numer 1-800 z pytaniami i prośbą o pomoc w porównaniu z rozmową telefoniczną.

Dla grupy, która nie lubi rozmawiać przez telefon i uważa wiadomości e-mail za niemodne, niekorzystanie z tego jednego kanału, który naprawdę lubi, wydaje się być dość bezsensowne.

Ale firmy nie stają na wysokości zadania

Jest dla mnie zagadką, dlaczego firmy nie słuchają, gdy najliczniejsza grupa konsumentów (gdyż era wyżu demograficznego zbliża się do końca) na świecie mówi „jeśli chcesz rozmawiać ze mną, wyślij do mnie wiadomość SMS”? Preferencje komunikacyjne zmieniają się w każdym pokoleniu, lecz wiele firm wydaje się pozostawać o krok z tyłu za ludźmi. Ironia polega na tym, że przedsiębiorstwa prowadzone są przez ludzi, więc zastanawiający jest fakt, dlaczego połączenia nie są nawiązywane szybciej.

Niezależnie od tego, nadszedł czas, aby zmienić postrzeganie i myślenie o wiadomościach SMS i przyjąć ich wysyłanie jako uniwersalne narzędzie komunikacji, które można wykorzystać do kontaktów z coraz większą liczbą konsumentów.

Czas na zmianę Twojego sposobu myślenia

Czas porzucić wszelkie Twoje ewentualne uprzedzenia dotyczące wiadomości SMS i ich wysyłania. Wiadomości tekstowe zawsze były szybkim, łatwym, kompatybilnym i popularnym sposobem komunikowania się dla ludzi i firm. Tak - wiadomości tekstowe były początkowo wysyłane między osobami, lecz od SMS-ów wysyłanych w celu zagłosowania na osobę, która ma według Ciebie wygrać reality show, po aktualizacje od Twojego operatora komórkowego dotyczące konkursów i kuponów, firmy korzystają z wiadomości tekstowych w swojej działalności.

Istnieje błędne przekonanie, że wiadomości SMS są zastępowane przez inne aplikacje, takie jak Viber lub Messenger portalu Facebook. W rzeczywistości, wysyłanie wiadomości tekstowych w wielu sektorach zajmuje bardzo ważne miejsce, a nawet wzrasta. Podczas, gdy aplikacje czatów zyskują na popularności, nie zastępują one wiadomości tekstowych, lecz je uzupełniają. A gdy chcesz wysłać wiadomość, wysłanie tekstu jest dużo prostsze niż próba dowiedzenia się, czy ktoś korzysta z tej czy innej aplikacji. 90% wiadomości tekstowych jest otwierana i czytana w ciągu 3 minut. Tego samego nie można powiedzieć o żadnej innej platformie komunikacyjnej.

Czas, aby wiadomość tekstowa Twojego systemu stała się inteligentniejsza

Z tego postu szefa marketingu jasno wynika, że pokolenie Y preferuje wiadomości tekstowe do komunikacji z firmami. Wyniki i dane z innych najnowszych badań pokazują, że ludzie wolą otrzymywać kupony, przypomnienia, oferty, alerty i wykonywać proste transakcje (jak na przykład sprawdzenie salda lub zapłacenie rachunku) za pośrednictwem SMS-ów. Abyś mógł zaoferować te opcje klientom, musisz podłączyć swoje systemy wewnętrzne (lub stosowane przez Ciebie usługi SaaS) do bramek SMS i sieci telekomunikacyjnej. Te połączenia A2P (aplikacja – osoba) są łatwe do wdrożenia za pośrednictwem API, hybrydowych rozwiązań sprzętowo-chmurowych oraz portali samoobsługowych.

Po podłączeniu możesz zaoferować jednokierunkowe opcje wysyłania wiadomości SMS (jak aktualizacje lub alerty) oraz dwukierunkowe opcje (jak realizacja transakcji bankowych, planowanie spotkań, czy inne). Na podstawie artykułu o pokoleniu Y, ta grupa demograficzna jest gotowa komunikować się tekstowo i chciałaby mieć oferowane bardziej dwukierunkowe usługi SMS. A2P i dwukierunkowe wiadomości SMS stanowią część większej dyskusji o strategiach zintegrowanej komunikacji wielokanałowej i SMS, ale w kontekście tego postu skonkludujmy tym, że pokolenie Y chce korzystać z komunikacji SMS z firmami, a połączenia A2P są sposobem, aby to zrobić.

Włączenie możliwości wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych przez Twoje wewnętrzne systemy to jedna sprawa, lecz co z Twoją większą strategią komunikacji? Tak, mówię o marketingu.

Nie zapomnij o kampaniach marketingowych

Gdy ponad połowa konsumentów mówi „tak, zgadzam się na odbieranie tekstowych wiadomości promocyjnych z ofertami i kuponami”, marketingowcy muszą, dostrzec i zacząć włączać wiadomości tekstowe do swoich planów marketingowych. Nasza seria i e-book Przewodnik marketingowca po wielokanałowej komunikacji nakreśla techniczne, praktyczne i niektóre najlepsze praktyki stosowane w marketingu SMS. I chodzi tu nie o to, aby porzucić inne sprawdzone metody kampanii tekstowych, lecz, by uzupełnić kampanie i plany o wiadomości SMS.

Uznaj kampanie SMS za dodatkowy sposób komunikowania się z konsumentami i wnieś wartość dodaną do dotychczasowych relacji. Nawet takie małe kroki, jak wysyłanie badań ankietowych SMS-em, to prosty krok w prawidłowym kierunku. Pamiętaj, jak w przypadku wielu innych form komunikacji marketingowej, przed wysłaniem wiadomości musisz uzyskać zgodę.

 

Bądź gotowy na drugą rewolucję wiadomości tekstowych

Pierwsza wiadomość SMS, którą wysłano 20 lat temu, była postrzegana jako wspaniały, nowy sposób komunikacji z ludźmi w ruchu (pamiętaj, że plany danych komórkowych nie były wówczas takie powszechne). Dzisiaj, gdy siła i wyrafinowanie narzędzi A2P łączy się z żądaniami nowych sposobów komunikacji z firmami wysuwanymi przez konsumentów, wiadomości tekstowe przeżywają swój renesans. Ten renesans jest napędzany nie tylko przez technologię, bowiem zmiany demograficzne stymulowane przez konsumentów pokolenia Y zmuszają przedsiębiorstwa i marketingowców do dostosowania się w celu dotarcia do tego ogromnego rynku.

Skorzystaj z tego nowego renesansu wiadomości tekstowych z Infobip

Skontaktuj się teraz, aby uzyskać więcej informacji