WIADOMOŚCI

Przygotuj się na komunikatory B2B i boty

Published on:20 / February / 2017

Wierz mi lub nie, inteligentne boty komunikacyjne nie są niczym nowym. Eksperymentujemy z inteligentnymi botami od lat 50-tych. Co je zatem dzisiaj różni?

Dziś nie potrzebujesz mieć doktoratu z informatyki, aby stworzyć bota dla komunikatora  Facebook Messenger. To proste. Boty są na topie, ponieważ możesz zacząć łatwo z nich korzystać do automatyzowania czynności biznesowych (i osobistych).

To dobra wiadomość.

Wiadomość „och, ale czekaj” jest taka, że większość ludzi nigdy nie miała wcześniej do czynienia z botem komunikacyjnym. Płyniemy po nieznanych wodach, jeśli chodzi o stosowanie najlepszych praktyk w kwestii botów. Wciąż zastanawiamy się, jak zbudować niesamowite boty, lecz w międzyczasie udaje się nam tworzyć całkiem niezłe boty.

BOTY KOMUNIKACYJNE TO WIELKA RZECZ

Zrobiło się obecnie sporo szumu wokół botów czatów. Chris Messina powiedział, że rok 2016 będzie rokiem „handlu konwersacyjnego”. Można powiedzieć, że ubiegły rok był początek rewolucji handlu konwersacyjnego, ale przed nami jeszcze długa droga. I zapytany, czy w 2017 roku boty wejdą do głównego nurtu, Chris odpowiedział po prostu – nie. Jest za wcześnie, by mówić, że boty należeć będą do głównego nurtu, ale są z pewnością we wczesnej fazie swojej dojrzałości technologicznej. Główny nurt, a nawet wczesna akceptacja tego rozwiązania przez większość, jest jeszcze daleko przed nami.

Ale.

To nie oznacza, że boty nie są już teraz ważne, czy że powinieneś je ignorować. Teraz jest czas na eksperymentowanie z botami komunikacyjnymi, dowiadywanie się, jaki mają wpływ na Twoją działalność i jak ludzie wchodzą w interakcje z botami. Obecne eksperymentowanie pomoże Ci pokonać konkurencję w dłuższej perspektywie.

PODSUMOWANIE NAJLEPSZYCH PRAKTYK: MUSIMY POMÓC LUDZIOM ZROZUMIEĆ TEN NOWY INTERFEJS

Istnieje kilka wspaniałych postów na temat najlepszych praktyk dotyczących czatbotów (19 najlepszych praktyk budowy czatbotów, Przewodnik po czatbotach: Dlaczego zakłócają doświadczenia użytkownika i najlepsze praktyki budowaniai Boty są niesamowite! Ludzie? Nie do końca.) i aby to podsumować: wciąż się tego uczymy.

Istnieje kilka wspaniałych wpisów na temat najlepszych praktyk dotyczących czatbotów. Poniżej przedstawiamy kilka punktów, które przewijają się we wszystkich postach:

  • Używaj jasnego języka
  • Wprowadź elementy humorystyczne (ale nie za wiele)
  • Konsekwentnie stosuj słownictwo
  • Oferuj wiele wskazówek i pomagaj ludziom w kolejnych krokacht

A konkluzja jest taka, że jest to całkiem nowy sposób, w jaki większość ludzi wchodzi w interakcje z komputerami, dlatego jego zrozumienie zajmie trochę czasu.

Na przykład, weźmy bota Wall Street Journal, zawierającego wiadomości i nagłówki w komunikatorze Facebook Messenger. Jeśli nie korzystasz zbyt często z komunikatora Messenger, być może po kilku tygodniach zmęczysz się i przestaniesz chcieć otrzymywać aktualizacje. Może trochę potrwać zanim zabierzesz się za czytanie postu na temat 19 najlepszych praktyk, aby dowiedzieć się, że w „hamburgerowym” menu jest coś, czego szukasz.

Menu komunikatora Facebook Messenger umożliwiające dotarcie do dodatkowych poleceń

Facebook Messenger menu for getting to extra commands

Proszę bardzo. Proste, prawda? To coś, czego musisz się nauczyć. Musisz się przyzwyczaić do szukania tego menu, aby uzyskać pomoc w czacie. Tak, jak kliknięcie prawym przyciskiem myszy, stukanie w ekran, podwójne stukanie w ekran i wszystkie inne ruchy, które obecnie weszły nam już w krew, gruntowne zapoznanie się z interfejsami czatu zajmie trochę czasu. Pamiętasz, jak uczyłeś kiedyś innych, jak kliknąć myszą raz lub dwa razy, czy kliknąć i przeciągnąć obiekt za pomocą myszy?

Dokładnie.

Potrzeba trochę czasu, aby się tego nauczyć. W międzyczasie możesz natrafić na okropne, „rwące włosy z głowy” boty, ale także na boty typu „słyszę anielski śpiew”. Musimy się na nich uczyć.

JUŻ KIEDYŚ SZLIŚMY TĄ DROGĄ

Oboje wiemy, że już kiedyś szliśmy tą drogą. Całkiem nieźle przeszliśmy przez erę „dotcom”, Web 2.0, mediów społecznościowych, a teraz mediów post-społecznościowych. Założyciele firmy Infobip byli pionierami wiadomości tekstowych A2P (ang. application to person) i pomagali tworzyć najlepsze praktyki wysyłania wiadomości SMS, które obecnie stosujemy. Boty komunikacyjne i czatboty niczym się nie różnią. Nie wiedzieliśmy, co wówczas będzie działać. Działaliśmy instynktownie – jak chcielibyśmy korzystać z tej technologii – i dostosowywaliśmy ją po drodze. Proste. Z upływem czasu wypracowaliśmy najlepsze praktyki.

CZY POWINIENEM ZBUDOWAĆ BOTA DLA SIEBIE?

Od bota Messina autorstwa Chrisa Messin ydo samouczka Esther Crawford na temat budowania własnego bota, ludzie wdrażają swoje własne boty do zarządzania osobistymi wiadomościami. Czy Ty także powinieneś?

Prawdopodobnie nie.

Och, nie myśl, że nie kusiło nas, by zbudować bota dla tego postu. Nie myśl, że wpis Esther nie był inspiracją i pokusą. Był. Ale teraz, o ile nie masz wyraźnego powodu posiadania bota (jak Chris i Esther), nie warto marnować na niego czasu.

Jeszcze nie.

Z drugiej strony, jeśli myślisz, że Twoja firma mogłaby użyć bota i chcesz z nim trochę poeksperymentować, zrób to. Naprawdę zrób to i wyślij nam link na adres .(JavaScript must be enabled to view this email address). Z przyjemnością go przetestujemy.

ZACZYNAĆ TERAZ, CZY CZEKAĆ?

Trudne pytanie. Planując treść tego postu prawie zadzwoniliśmy do naszych programistów, aby zobaczyć, czy potrafiliby zrobić bota dla naszego zespołu rozwoju sprzedaży. Co, jeśli ludzie zaczęliby rozmawiać z nami o wielokanałowym marketingu, dostarczaniu wiadomości SMS i o tym, jak możemy Ci pomóc za pośrednictwem komunikatora Facebook Messenger? Co, jeśli?

Co, jeśli pomyślimy najpierw o strategii i planie, a dopiero potem zaproponujemy ten pomysł?

Prawda, planowanie. Dobry pomysł.

NIECH TO SIĘ ODBĘDZIE Z PLANEM

I tak kończymy ten post. Nie, wielkim wezwaniem do działania. Nie, kolejnymi wielkimi krokami. Jeśli zastanawiasz się nad botem komunikacyjnym i czatbotem w swojej firmie, rozpocznij od planu. Zacznij od tego, dlaczego chcesz rozpocząć korzystanie z czatu i zacznij na tym budować.

I tak - jeśli chcesz porozmawiać z nami o swoich planach. Skontaktuj się z nami.

CHCESZ POROZMAWIAĆ NA CZACIE O BOTACH?

NAPISZ DO NAS