WIADOMOŚCI

Rozwiązania dla logistyki oparte o SMS, które zapewne nie przyszły ci na myśl

Published on:14 / December / 2016

Kluczowym aspektem branży transportu i logistyki jest komunikacja. Wszystkie elementy systemu muszą działać w sposób zsynchronizowany. Kwestię tę załatwia częściowo komunikacja poprzez e-mail, rozmowy głosowe czy systemy własne, jednak tylko SMS-y zapewniają globalny zasięg i efektywność kosztową wymaganą przez firmy logistyczne. SMS-y wyrabiają sobie pozycję w branży logistycznej, gdyż rozwiązują problemy komunikacyjne i oferują nowe rozwiązania w istotnych zastosowaniach.

DLACZEGO SMS: UNIWERSALNY ZASIĘG, NIE WYMAGA INTERNETU, NATYCHMIASTOWE POWIADOMIENIA

E-mail i inne rozwiązania oparte o Internet wymagają do działania mobilnego łącza internetowego. Takie łącze może sporo kosztować, działać nieregularnie, a jeśli kierowcy przekraczają wiele granic – również powodować komplikacje przy administrowaniu.

Ponieważ wiadomości SMS są krótkie, wymagają przesłania mniejszej ilości danych, zatem są mniej podatne na problemy wynikające ze słabej wydajności sieci telefonii komórkowej. Wiadomości SMS nie wymagają połączenia z Internetem, nie trzeba zatem martwić się o dostęp do szerokopasmowego łącza. SMS-y docierają do adresata tam, gdzie nie udaje się nawiązać połączenia głosowego. Nawet jeśli w pobliżu nie ma Internetu ani zasięgu wystarczającego na nawiązanie rozmowy, usługa SMS dostarczy wiadomość do odbiorcy.

Co najważniejsze, SMS działa błyskawicznie. We wszystkich poniższych przykładach kierowcy lub centrum logistyczne otrzymują wiadomości od razu. Zakończona lub opóźniona dostawa? Naciśnij, wyślij wiadomość, a wszyscy otrzymają sprawozdanie. Aktualizacja trasy? Kierowcy otrzymują ją natychmiast. W odróżnieniu od poczty e-mail lub rozmów głosowych SMS-y można wysyłać bez opóźnień. Trafiają one do adresata niezawodnie i szybko.

SMS działa na całym świecie i nawet na najprostszych urządzeniach. Tego samego nie można powiedzieć o poczcie e-mail, aplikacjach lub innych rozwiązaniach.

SMS to nie tylko wysyłanie wiadomości. Oto cztery sytuacje, w których SMS-y mogą pomóc w przezwyciężeniu wyzwań transportowych i logistycznych, które nie ograniczają się do bycia w kontakcie.

4 SPOSOBY, NA JAKIE SMS-Y WYPEŁNIAJĄ LUKI W KOMUNIKACJI

SMS łatwo wypełnia luki w komunikacji, z którymi stykają się kierowcy, firmy i klienci. SMS łączy ludzi z innymi ludźmi, aplikacje z ludźmi, i ludzi z informacją szybciej i skuteczniej, niż potrafią to wiadomości e-mail, rozmowy głosowe czy aplikacje.

PRZEKAZYWANIE AKTUALIZACJI TRASY

Przypuśćmy, że kierowca zbliża się do obszaru sporej burzy. Być może widzi przed sobą niebezpieczeństwo, ale nie wie, jak je objechać. Krótki SMS może ostrzec kierowcę o problemie i przesłać zaktualizowaną trasę prosto do jego urządzenia GPS.

A może mamy do czynienia ze złożoną w ostatniej chwili ofertą na odbiór i doręczenie przesyłki? Będącemu już w trasie kierowcy dyspozytor może wysłać SMS nakazujący dokonanie po drodze dodatkowego odbioru i doręczenia. To prosta zmiana trasy, która powoduje zdobycie nowego klienta i wygenerowanie przychodu. Całkiem nieźle jak na 160 znaków.

Czasami nie wszystko idzie zgodnie z planem. Być może kierowca musiał zrobić spory objazd lub jego pojazd doznał usterki mechanicznej. Pokładowy system GPS może ostrzec dyspozytora, że ciężarówka zjechała z zaplanowanej trasy lub odbywa nieplanowany postój. Dyspozytor może wtedy skontaktować się z kierowcą, aby sprawdzić, czy wystąpił jakiś problem, i powiadomić klientów o opóźnieniu przesyłki.

MNIEJSZE KŁOPOTY PRZY OBSŁUDZE KLIENTA

Jeśli już mowa o klientach – każdy chciałby wiedzieć, kiedy dotrze jego przesyłka. Zwykle mając na myśli informowanie o miejscu przesyłki, mamy na myśli niewielkie paczki doręczane do miejsca zamieszkania lub pracy. Wielu kurierów i przewoźników już wykorzystuje SMS-y do przesyłania klientowi aktualnych wiadomości. A co z większymi ładunkami? Dzięki aktualnym informacjom o trasie i odpowiadaniu na pytania SMS-y zapewniają klientom bycie na bieżąco bez konieczności dodzwaniania się do spedytora.

Spedytorzy z kolei mogą prowadzić kilka konwersacji SMS-owych z różnymi klientami naraz. Wyceny, aktualne informacje o dostawie i dane do kontaktu – tym wszystkim można zarządzać jednocześnie i bez mrugnięcia okiem.

SYNCHRONIZACJA Z SYSTEMAMI WEWNĘTRZNYMI

Łącza A2P (application to person) między firmowymi systemami i usługą SMS to prosty i skuteczny sposób uproszczenia komunikacji między kierowcami, centrum dyspozytorskim i klientami. Kierowcy mogą automatycznie utrzymywać zaktualizowane instrukcje dostawy, nowe zamówienia i zmiany bezpośrednio z systemów logistycznych. Wszystkie elementy potrzebne do komunikacji z kierowcami, klientami lub spółką można podłączyć, korzystając z dostępnego na miejscu sprzęt lub prostej integrację interfejsu API z serwerami w chmurze.

Cały zespół logistyczny może być na bieżąco informowany prostymi, zwięzłymi komunikatami w taki sam sposób, w jaki informuje się SMS-ami klientów banku czy posiadaczy kart kredytowych

NIEZAWODNA KOMUNIKACJA Z KIEROWCAMI

Nawet jeśli posiadasz już aplikację smartfonową do zarządzania logistyką, możesz połączyć powiadomienia przez nią wysyłane z SMS, gdy system wykryje, że kierowcy nie mają dostępu do Internetu. SMS to standard szybkiej komunikacji w sytuacjach nadzwyczajnych. Niezależnie od tego, czy jest on kanałem głównym, czy zapasowym na wypadek zatkania się lub niedostępności sieci danych, przez cały czas łączy ludzi.

A CO Z KOSZTAMI I ZASIĘGIEM?

Logistyka nie jest czymś lokalnym. Logistyka i dostawy mają wymiar międzynarodowy. Stosowane systemy, na przykład te polegające na mobilnych połączeniach internetowych, po prostu muszą obejmować cały świat. SMS to jedna z niewielu technologii, w których proste narzędzie komunikacyjne może dotrzeć nieomal do każdego, niezależnie od miejsca, w którym przebywa.

Skala globalna to nie tylko niezrównane możliwości komunikacji, lecz także oszczędności kosztowe. Globalny zasięg, fachowa wiedza techniczna i komunikacja efektywna kosztowo – te cechy znajdziesz tylko w usłudze SMS świadczonej przez Infobip.

LEPSZA KOMUNIKACJA, LEPSZA USŁUGA, WIĘKSZE PRZYCHODY

Korzystanie z wiadomości SMS, czy to jako głównego kanału komunikacji, czy uzupełnienia istniejących kanałów, zapewnia elastyczne opcje komunikacyjne, które można wykorzystać, aby dotrzeć do kierowców, klientów, kontrahentów i systemów w sposób mniej kłopotliwy i bardziej niezawodny niż poczta e-mail, rozmowy głosowe czy powiadomienia push.

Lepsza komunikacja oznacza łatwiejsze prowadzenie interesów i pokonywanie wyzwań stawianych przez dzisiejszą branżę logistyczną. Proste ulepszenia w komunikacji dzięki SMS-om mogą stworzyć nowe możliwości zarabiania i wysunąć firmę na pozycję lidera technologicznego.

INFOBIP UPRASZCZA KOMUNIKACJĘ MOBILNĄ

SKONTAKTUJ Z NAMI, ABY DOWIEDZIEĆ SIĘ, JAK ZACZĄĆ