WIADOMOŚCI

CEO o najważniejszych wyzwaniach związanych z weryfikacją dwuczynnikową (2FA)

Published on:24 / October / 2014

W związku z niedawnym wprowadzeniem przez firmę Apple weryfikacji dwuczynnikowej i wzrostem zainteresowania kwestią bezpieczeństwa w Internecie nasz dyrektor naczelny Silvio Kutic włącza się do dyskusji, omawiając najważniejsze aspekty wdrażania 2FA.

Koszt i wygoda: dwa wyzwania związane z weryfikacją 2FA

Decyzja firmy Apple o wprowadzeniu dwuczynnikowej weryfikacji w całym ekosystemie iCloud to nie tylko automatyczna reakcja mająca na celu ochronę danych użytkowników w obliczu skandalu ze zdjęciami celebrytów. Wraz ze wzrostem zagrożeń związanych z działalnością hackerów, phishingiem i innymi rodzajami oszustw internetowych dwuczynnikowa weryfikacja 2FA szybko staje się koniecznym elementem uwierzytelniania różnych rodzajów kont. Decyzja firmy Apple może stać się znaczącym czynnikiem wzmacniającym ten trend.

Infobip specjalizuje się w szczególnym rodzaju weryfikacji 2FA, opartym na dostarczaniu jednorazowych kodów PIN za pośrednictwem wiadomości SMS. Wiele firm partnerskich, dostawców rozwiązań, agregatorów i marek korzysta z naszej platformy, aby dostarczać wiadomości SMS z jednorazowym kodem PIN konsumentom na całym świecie – błyskawicznie, niezawodnie i zgodnie z najlepszymi standardami branżowymi, z czasem sprawności sięgającym 99,99924%.

Weryfikacja 2FA w oparciu o wiadomości SMS zmienia każdy telefon komórkowy w dodatkowe zabezpieczenie internetowe. Jest to podejście przyjazne dla konsumenta, które nie wymaga dodatkowego sprzętu. Wprowadzenie tej weryfikacji do obsługi konsumentów powoduje niewiele zakłóceń, a internetowi giganci mogą ją wdrożyć dużo szybciej niż alternatywne metody.

Przeczytaj cały artykuł w serwisie Information Security Buzz.