WIADOMOŚCI

Usługa kuponowa premium teraz dostępna na całym świecie

Published on:22 / March / 2016

W 2014 roku było około 550 mln użytkowników kuponów telefonicznych, a według Juniper Research do roku 2019 liczba ta wzrośnie do 1,05 mld. Ten wzrost, w połączeniu z faktem, że wiadomości tekstowe mają najwyższy współczynnik odczytu w porównaniu do innych form komunikacji promocyjnej, takich jak e-mail, czyni kupony bardzo potężnym narzędziem marketingowym.

Dostrzegając potencjał tego trendu w marketingu mobilnym, firma Infobip stworzyła elastyczną usługę kuponową, która ma spełnić potrzeby klientów biznesowych i pomóc w pełni wykorzystać potencjał wiadomości SMS. Za pośrednictwem marketingu obejmującego kupony SMS-owe agencje marketingowe mogą prowadzić kampanie promocyjne angażujące nowych i pogłębiające lojalność obecnych klientów.

Większość firm i agencji marketingowych nie dysponuje zapleczem technicznym niezbędnym do rozwiązywania problemów mogących wynikać z kampanii marketingowych obejmujących kupony mobilne, takich jak potencjalne oszustwa, niezawodność dostarczania SMS-ów, czy pozyskiwanie krótki numerów lub długich numerów wirtualnych. Rozwiązywanie tych i innych problemów jest czasochłonne i angażuje zasoby. Firma Infobip ma na to doskonałe rozwiązanie. Dzięki zasięgowi dwukierunkowemu w 49 krajach, dogłębnej znajomości światowych rynków oraz przepisów obowiązujących w poszczególnych krajach, naszej własnej technologii i doskonale wykwalifikowanym zespołom pomocy, firma Infobip może zapewnić sukces kampanii marketingowej. Poza usługą kuponową firma Infobip oferuje także krótki numer oraz połączenia do dostarczania w ruchu MT i MO z możliwością obsługi dużej liczby wiadomości – do 10 000 SMS-ów na sekundę w 800 sieciach na całym świecie, co umożliwia optymalizację czasu dostawy i obniżenie kosztów.

Najpopularniejszą usługą kuponową jest usługa dystrybucji kuponów, która daje firmie możliwość sprawdzenia, czy kupon podany przez właściciela telefonu komórkowego za pośrednictwem wiadomości SMS jest ważny, co spełnia potrzebę zapobiegania oszustwom. Po wykorzystaniu kupon zostaje oznaczony w bazie danych jako wykorzystany i traci ważność. To automatyczne rozwiązanie umożliwia firmie automatyczną obsługę informacji przychodzących, bez potrzeby poświęcania cennego czasu i zasobów, oraz pomaga skupić się na podstawowej działalności.

Krótkie omówienie usługi kuponowej Infobip:

1. Infobip generuje nowe kupony na podstawie identyfikatora kampanii.
2. Infobip wysyła z powrotem kupony wygenerowane po stronie firmy lub po stronie Infobip do właściciela telefonu komórkowego.
3. Można ustalić różne reguły w zależności od potrzeb kampanii marketingowej:

  • Jak długo kampania będzie trwać. Można określić sztywny termin trwania kampanii i zarządzać zasobami czasowymi.
  • Można określić, ile kuponów może przypadać na numer MSISDN, ograniczając liczbę kuponów, które może otrzymać jeden użytkownik. Pozwala to zapobiegać nadużyciom.
  • Określenie długości kuponów.
  • Można zdefiniować i dostosować wezwanie API do udostępniania szczegółów kampanii. Daje to dostęp do kilku narzędzi analitycznych w czasie rzeczywistym oraz umożliwia optymalizację obecnej kampanii i przyszłych kampanii.

Jak to wygląda w praktyce?

1. Właściciel telefonu komórkowego widzi billboard z promocją.
2. Na billboardzie widnieje identyfikator kampanii (np. PROMOCJA NAPOJÓW), który trzeba przesłać na krótki numer lub długi numer wirtualny.
3. System firmy Infobip rozpoznaje identyfikator kampanii i wysyła z powrotem kupon, jeśli jest dostępny.
4. Firma może śledzić wszystkie wiadomości mobilne w portalu Infobip.


Infobip's Premium Coupon Two-way SMS service flow model

Zapraszamy do zapoznania się ze studiem przypadku dotyczącym wdrożenia usługi kuponowej Infobip.