WIADOMOŚCI

Wiadomości w systemach CRM

Published on:25 / November / 2015

Obecnie duże dane zmieniają sposób, w jaki firmy rozumieją konsumentów i przyczyniają się do nowych sposobów angażowania klientów. Systemy zarządzania relacjami z klientami (ang. Customer Relationship Management, w skrócie CRM) stanowią klucz do tych procesów dla nowoczesnych firm, dając im możliwość wykorzystania najważniejszych zasobów biznesowych – danych na temat konsumentów.

Czy stać Cię na to, aby zignorować zaangażowanie klientów za pośrednictwem SMS-ów?

Według firmy konsultingowej Gartnerprzedsiębiorstwa, które nie wdrożą autentycznej strategii zarządzania danymi oraz interakcji, utracą szansę na 25% wzrost potencjalnych nowych przychodów. Gdy weźmie się to pod uwagę, nie powinno dziwić, że firmy na całym świecie dążą do zaprojektowania i wdrożenia optymalnych, opartych na CRM kampanii i programów, aby dosięgnąć i zaangażować klientów za pośrednictwem różnych kanałów oraz urządzeń.

Wdrożenie profesjonalnych funkcji SMS-owych do systemu CRM może zapewnić dostęp do nowych możliwości i pozwolić dobrze wykorzystać różne dane na temat konsumentów, w których zebranie firmy włożyły tak wiele wysiłku. Umożliwia to przedsiębiorstwom angażowanie konsumentów na jednym urządzeniu, które zawsze mają oni przy sobie – telefonie komórkowym.

Wiadomości SMS w CRM: dostęp do każdego

98% wszystkich wiadomości SMSjest odczytywane w ciągu przeciętnie pięciu minut. Stawia to SMS-y na szczycie mobilnego łańcucha angażowania klientów. Dzięki inwestycjom i rozwojowi platform komunikacyjnych w ostatnich latach funkcje SMS-owe można teraz dużo łatwiej wprowadzić do dowolnego środowiska informatycznego. Połączono je także z rozmaitymi pokrewnymi usługami, które poprawiają ich efektywność w systemach informatycznych przedsiębiorstw, w tym w systemach CRM.   

Usługa weryfikacji numeru, przeprowadzana przed wysłaniem wiadomości z systemu, pomaga nie tylko zoptymalizować koszty i zwiększyć dokładność, lecz także może mieć znaczący wpływ na konwersję i sukces kampanii.

Nietrudno zrozumieć, dlaczego. Wysyłanie wiadomości na nieaktywne lub niedostępne numery albo numery będące w roamingu zmniejsza efektywność kampanii i negatywnie wpływa na zwrot z inwestycji, ponieważ wiadomość kierowana jest do odbiorców, którzy jej nie otrzymają lub otrzymają ją wyższym niż planowano kosztem. Praktyczna usługa weryfikacji numeru zapewnia łatwy dostęp do informacji na temat dostępności i statusu numeru, co można wykorzystać do usprawnienia rozmaitych projektów opartych na CRM.

Obsługiwanie różnych etapów segregacji i programów wzmacniających relacje

Integracja wiadomości w połączeniu z danymi CRM może zapewnić nieskończone możliwości konwersji cennych klientów za sprawą wcześniej zebranych danych na temat zachowań użytkowników.

Funkcje SMS-owe dla systemów CRM pozwalają na dodanie kilku opcji powiadomień i angażowania. Umożliwia to obsługiwanie różnych etapów segregacji i programów wzmacniających relacje, a także łączenie z innymi kanałami w celu uzyskania najwyższej efektywności działań CRM.

Automatyzację wiadomości można bezproblemowo wpasować w procesy sprzedaży oparte na CRM. Śledzenie aktywności użytkowników i punktowanie potencjalnych szans sprzedażowych w CRM pozwala automatycznie uruchamiać różne formy wiadomości zależnie od zachowań klienta. Na podstawie tych danych można w odpowiednim momencie zaoferować programy SMS-owe wzmacniające relacje bądź zaproponować oferty lub zniżki, zwiększając dzięki temu sprzedaż i konwersję potencjalnych szans sprzedażowych.

Firma może z łatwością zaprogramować swój system do wysyłania zaplanowanych lub dostosowanych wiadomości SMS-owych, planować kampanie i adaptować je do poszczególnych grup, a nawet indywidualnych odbiorców, bezproblemowo integrując technologie SMS-owe Infobip z dowolnym oprogramowaniem CRM. Jest to najprostsza, najmniej inwazyjna metoda angażowania obecnych i przyszłych klientów za pomocą automatycznych wiadomości, zapewniająca pełną analizę efektywności i zachowań użytkowników.

Niezawodny partner umożliwiający zwiększony zasięg

W przypadku usług dla przedsiębiorstw firmy potrzebują partnera, na którym mogą polegać. Nasza solidna i niezawodna platforma SMS-owa zapewnia wysokiej jakości zasięg obejmujący ponad 800 sieci w przeszło 190 krajach, stałe własne programowanie oraz całodobową pomoc techniczną o najlepszym w branży czasie odpowiedzi. Naszym priorytetem było opracowanie interfejsu API SMSzaprojektowanego pod kątem szybkiej integracji z zasobami programistów.